Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej mam problem z wypaleniem lightmapy dla modeli zaimportowanych z Blendera.

Wiem, że to jest dość powszechny error. Grzebałem w necie / próbowałem ale z racji, że to moje pierwsze

zetknięcie z tym silnikiem robię wszystko po omacku i bez rezultatu. Kompilator zwraca mi następujące błędy dla siatki

przy wypalaniu:

 

Component is a static type but has invalid lightmap settings! Indirect lighting will be black. Common causes are lightmap resolution of 0, LightmapCoordinateIndex out of bounds

 

oraz

 

Static Mesh Actor has NULL StaticMesh property

 

W Blenderze przygotowuję dwie mapy UV dla mesha. Jenda dla mapy Diffuse i oddzielną po scaleniu siatki dla lightmapy. Pod linkiem jest mój testowy model:

https://www.dropbox.com/s/k336jst6oq9wpvl/kostka_test100_.fbx?dl=0

 

Proszę o pomoc bo powiem szczerze, że podjarałem się tym silniczkiem :)

 

 

Edit:// Problemy rozwiązane :) jest moc

Edytowane przez kolaborant
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A czy podzielisz się tym co odkryłeś? Bo ja próbowałem exporty robić z mojej Cinemy 4D i poległem...W czym u Ciebie był problem? Lighmapy teraz wypalają sie poprawnie, i czysto?

Napisano

Błędy przy imporcie do Unreala nie mają związku z Blenderem tylko samą siatką (podwójne/luźne edge, czasami wolne vertexy). Przy poprawnie zrobionej siatce w nowszych wersjach Unreala chyba nie trzeba mieć nawet upakowanych UVłek pod Lightmapę bo UE robi to sam.

 

Co do czystości Lightmap, polecam tutorial opublikowany kilka dni temu przez ue4arch. W skrócie - dużo szybciej da się wyciągnąć czyste rezultaty podmieniając parę wartości w pliku konfiguracyjnym niż "budując" oświetlenie na różnych ustawieniach. Podmiana konfiguracji zwiększa czasy generowania Lightmapy ale daje bardzo czyste rezultaty na skomplikowanych modelach (zmarszczki etc) już nawet przy texturach 512 - 1024 px.

 

Link do tutka: https://ue4arch.com/ue4archs-unreal-engine-4-lighting-workflow-part-1/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności