DrComet Napisano 14 Kwiecień 2015 Napisano 14 Kwiecień 2015 Witam. Nie wiedziałem jak zatytułować temat, bo nie mam pewności jak by to ująć jednym słowem. Chodzi mi o ułatwienie mojemu bratu teksturowania. Moje modele często składają się z kilku elementów, niektóre są bardziej skomplikowane, inne mniej i głównym problemem jest dopasowanie do siebie krawędzi wypieczonej tekstury (Np łączenie desek czy czegoś innego). I dobrym ułatwieniem by było, gdyby można było wczytać cały model i zaznaczać sobie poligony, po których byśmy chcieli malować. CS3, na którym pracuje mój brat, nie jest w stanie czegoś takiego zaoferować, można tylko malować po modelu jak po zwykłej bryle. I stąd moje pytanie, czy jest taki plugin lub czy istnieje program, który mógłby takie ułatwienie nam udostępnić? Pozdrawiam, Dr Comet
DrComet Napisano 16 Kwiecień 2015 Autor Napisano 16 Kwiecień 2015 Na Blenderze się nie znam, i szczerze mówiąc nie chciałbym się z Maxa na Blendera przenosić (Wiem, że Blender ma opcję ustawienia klawiszologii z Maxa). Chodzi mi o to, że do tej pory wypiekałem tekstury np. domku i wysyłałem bratu wraz z modelem, żeby zrobił teksturę. I w wypieczonej teksturze łączenia często sprawiają mu problemy, bo nie może ich do siebie dopasować. Np teksturę machnie w 5 minut a potem 2 godziny ustawiania... I wygodniej by było, gdyby mógł sobie cały model wczytać i teksturować od razu ściany bez rozkładania całej tekstury (czyt. jak w przypadku jej wypiekania). CS3 ma możliwość wczytania całego modelu, ale ten model jest wtedy bryłą, nie może więc sobie zaznaczyć poszczególnych poligonów, na których by chciał malować, a właśnie o takie ułatwienie mi chodzi.
DrComet Napisano 17 Kwiecień 2015 Autor Napisano 17 Kwiecień 2015 No nic, to w takim razie dalej będę czekał na jakąś odpowiedź.
Monio Napisano 23 Kwiecień 2015 Napisano 23 Kwiecień 2015 Również nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli chodzi ci o malowanie na zaznaczonej/ widocznej geometrii to większość softów to ma. Blender, 3dCoat, Mari, Mudbox, na pewno mają taką funkcje. W zbrushu też da się to zrobić ale nie przez ukrywanie modelu a maskowanie. Niestety gdy ukrywasz część siatki polypaint w zbrushu wariuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się