Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Nie wiedziałem jak zatytułować temat, bo nie mam pewności jak by to ująć jednym słowem. Chodzi mi o ułatwienie mojemu bratu teksturowania. Moje modele często składają się z kilku elementów, niektóre są bardziej skomplikowane, inne mniej i głównym problemem jest dopasowanie do siebie krawędzi wypieczonej tekstury (Np łączenie desek czy czegoś innego). I dobrym ułatwieniem by było, gdyby można było wczytać cały model i zaznaczać sobie poligony, po których byśmy chcieli malować. CS3, na którym pracuje mój brat, nie jest w stanie czegoś takiego zaoferować, można tylko malować po modelu jak po zwykłej bryle.

 

I stąd moje pytanie, czy jest taki plugin lub czy istnieje program, który mógłby takie ułatwienie nam udostępnić?

 

Pozdrawiam,

Dr Comet

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Na Blenderze się nie znam, i szczerze mówiąc nie chciałbym się z Maxa na Blendera przenosić (Wiem, że Blender ma opcję ustawienia klawiszologii z Maxa). Chodzi mi o to, że do tej pory wypiekałem tekstury np. domku i wysyłałem bratu wraz z modelem, żeby zrobił teksturę. I w wypieczonej teksturze łączenia często sprawiają mu problemy, bo nie może ich do siebie dopasować. Np teksturę machnie w 5 minut a potem 2 godziny ustawiania... I wygodniej by było, gdyby mógł sobie cały model wczytać i teksturować od razu ściany bez rozkładania całej tekstury (czyt. jak w przypadku jej wypiekania).

 

CS3 ma możliwość wczytania całego modelu, ale ten model jest wtedy bryłą, nie może więc sobie zaznaczyć poszczególnych poligonów, na których by chciał malować, a właśnie o takie ułatwienie mi chodzi.

Napisano
  • Autor

No nic, to w takim razie dalej będę czekał na jakąś odpowiedź.

Napisano

do takich rzeczy polecalbym Mari.

pozdr

Napisano

Również nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli chodzi ci o malowanie na zaznaczonej/ widocznej geometrii to większość softów to ma.

Blender, 3dCoat, Mari, Mudbox, na pewno mają taką funkcje.

W zbrushu też da się to zrobić ale nie przez ukrywanie modelu a maskowanie. Niestety gdy ukrywasz część siatki polypaint w zbrushu wariuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.