Napisano 14 Kwiecień 20159 l Witam. Nie wiedziałem jak zatytułować temat, bo nie mam pewności jak by to ująć jednym słowem. Chodzi mi o ułatwienie mojemu bratu teksturowania. Moje modele często składają się z kilku elementów, niektóre są bardziej skomplikowane, inne mniej i głównym problemem jest dopasowanie do siebie krawędzi wypieczonej tekstury (Np łączenie desek czy czegoś innego). I dobrym ułatwieniem by było, gdyby można było wczytać cały model i zaznaczać sobie poligony, po których byśmy chcieli malować. CS3, na którym pracuje mój brat, nie jest w stanie czegoś takiego zaoferować, można tylko malować po modelu jak po zwykłej bryle. I stąd moje pytanie, czy jest taki plugin lub czy istnieje program, który mógłby takie ułatwienie nam udostępnić? Pozdrawiam, Dr Comet
Napisano 16 Kwiecień 20159 l Autor Na Blenderze się nie znam, i szczerze mówiąc nie chciałbym się z Maxa na Blendera przenosić (Wiem, że Blender ma opcję ustawienia klawiszologii z Maxa). Chodzi mi o to, że do tej pory wypiekałem tekstury np. domku i wysyłałem bratu wraz z modelem, żeby zrobił teksturę. I w wypieczonej teksturze łączenia często sprawiają mu problemy, bo nie może ich do siebie dopasować. Np teksturę machnie w 5 minut a potem 2 godziny ustawiania... I wygodniej by było, gdyby mógł sobie cały model wczytać i teksturować od razu ściany bez rozkładania całej tekstury (czyt. jak w przypadku jej wypiekania). CS3 ma możliwość wczytania całego modelu, ale ten model jest wtedy bryłą, nie może więc sobie zaznaczyć poszczególnych poligonów, na których by chciał malować, a właśnie o takie ułatwienie mi chodzi.
Napisano 23 Kwiecień 20159 l Również nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli chodzi ci o malowanie na zaznaczonej/ widocznej geometrii to większość softów to ma. Blender, 3dCoat, Mari, Mudbox, na pewno mają taką funkcje. W zbrushu też da się to zrobić ale nie przez ukrywanie modelu a maskowanie. Niestety gdy ukrywasz część siatki polypaint w zbrushu wariuje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto