matt881 Napisano 15 Maj 2015 Napisano 15 Maj 2015 Generalnie problem znany i właściwie to znam odpowiedź ale mimo wszystko chciałbym dowiedzieć się jak wy podchodzicie do tej sprawy. Jak wygląda wasz workflow. Więc tak, modelujemy obiekt techniką subD używając turbosmootha. Następnie unwraping, i tu pojawia się problem. Przesuwamy w stacku pod turboosmoothem modyfikator unwrap i rozkładamy siatkę i po zakończeniu niestety mamy zniekształcone uv. W maxie jest jeszcze meshsmooth, który w metodzie "classic" nie zniekształca uv, w Blenderze jest opcja "subdivide uv", również plugin turbosmooth pro nie zniekształca uv, podobnie opensubdiv w maxie 2015. Jak rozwiązać problem? Do modelu dodać turbosmooth z poziomem 1, następnie wykonać unwrap i dopiero wtedy dodać kolejny turbosmooth z wyższymi poziomami? Lub też korzystać z meshsmootha albo z opensubdiv? Jak też z wydajnością wszystkich metod powyżej? (Ogólnie pomijam metodę wykonywania modeli low poly i wypalaniu normal map; cały czas mam na myśli podejście w którym nie potrzebujemy modeli gotowych np. do gier lub animacji, modeli które po prostu wykorzystujemy np. do renderów studyjnych, statycznych scen itd.)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się