Excommunicator Napisano 24 Maj 2015 Napisano 24 Maj 2015 Witam Mam pytanie co do samego renderingu w Cycles. Dopiero się uczę. Z małymi scenami nie mam problemu (zdjęcia poniżej). Typu małpka czy coś takiego. Przy 2000 samplach, 3 źródłach światła na GPU (NVIDIA GeForce GT 525M 1GB) renderuję się 13 min. renderuje się ładnie bez szumu. Gdy chcę zrenderować jakieś większe pomieszczenie typu pokój, straszny szum na ekranie i nie ma ładnej przejrzystości tak jak zdjęcia niżej. Jaką ilość sampli używa się do większych scen? a może macie jakieś rady dla zieloniaka. Pozdro
ikkiz Napisano 25 Maj 2015 Napisano 25 Maj 2015 (edytowane) zamknięte pomieszczenia są trudne dla cycles, bo ciężko trafić w światło po tylu odbiciach, z których najgorsze są kaustyki (czyli widoczne na powierzchni diffuse odbicia od powierzchni glossy i glas) jak się renderuje i dokoła jest tylko shader emission w enviroment, to trafić w niego jest łatwo i odbić nie ma dużo, a w pomieszczeniu jest zupełnie przeciwnie. Trzeba optymalizować i po pierwsze poszukać materiału, który robi największą rozpierduchę, czyli pewnie błyszczącej podłogi. Trzeba z niej wywalić odbicie glossy, ale tak, żeby było widać to glossy dalej w kamerze, tylko żeby po odbiciu świeciło dalej jako tylko duffuse. tu Sebastian Koenig pokazuje jak https://cgcookie.com/blender/2013/01/14/reducing-caustic-noise-blender-cycles/ Dalej trzeba ułatwić cyclesowi trafienie w lampę, więc jeśli bez szkody dla sceny można zwiększyć rozmiar świateł, to zwiększamy, oraz/lub w seksji light paths ustawień renderowania zwiększamy filter glossy. To ustawienie zwiększy rozmiar lamp, ale tylko w glossy z dużym roughtness, czyli tam gdzie się robią kaustyki, a cienie będą dalej ostre, bo dla nich lampa się nie zwiększy W sumie to w tej samej seksji można też wyłączyć w ogóle kaustyki, ale scena trochę straci - sprawdź sobie dalej - moesz zastąpić ostro oświetlone powierzchnie glossy shaderem emission. Miałem taki przypadek, że światłem była żarówka wewnątrz takiego klosza białego. normalnie cycles musiał liczyć światło odbijające się od tego klosza i dopiero na scenę, ale jak zamieniłem materiał diffuse na tym kloszu od wewnątrz na materiał emision, to szum spadł 10x. Większość prom,ieni z tej żarówki, która leciała na klosz musiała się odbić losowo i to dawało dużo szumu, a jak zrobiłem tam emission, to scena była oświetlona tylko promieniami prosto z żarówki, a te co leciały na klosz zostały uwalone i zamienione światłem z emission klosza. scena wyglądała bardzo podobnie, ale jakość an prawdę dramatycznie lepsza jeśli z tyłu za kamerą masz białą ścianę, to możesz na tej samej zasadzie zastosować na niej emission, tylko wtedy najpierw trzeba wypalić na niej lightmapę. Jak zaczynasz z cycles, to pewnie jeszcze nie wiesz jak, ale może kiedyś ci się Przyda. Taka ściana to na prawdę wielkie światło, łatwo w nie trafić i render przyśpieszy, oraz się odszumi znacznie. Jak się dalej pojawiają świetliki, bardzo jasne punkty, to można je uciąć clampem ustawienia clamp w sekcji sampling. jak tam jest zero, to nic nie ucina, a jak tam jest coś innego, to obcina do pewnego poziomu wszystkie sample co wyskakują powyżej. Ustawiać tę wartość należy jak najwyżej jak się da, żeby jeszcze bło działanie. im wartość mniejsza, tym lepiej zadziała na świetliki, ale też zmniejszy jasność sceny. jak ustawisz mniej niż jeden, to będzie tragedia, ale bardzo wysokie wartości już oczywiście nie usuwają świetlików Ja mam w ostatniej scenie 8 i 12 bo jest clamp direct i indierct. Jeśli oświetlasz scenę przez okno za pomocą enviroment, to w blenderze 2.75 pojawię się światła jako ligh portale. tu masz o light portalach http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.75/Cycles Jak mowa o oknie i są szyby, to nie rób im grubości i nie używa shadera glass, bo światło przez taką szybę, to też kaustyka. zrob sobie szybę z plane'a bez grubości, a materiał zrób mieszając transparent z odrobiną glossy (jako factor można użyć noda layer weigt i wyjścia facing, żeby zasymulować efekt fresnella) jeszcze pewnie wiele rzeczy pominąłem, ale może jeszcze ktoś ci coś innego podpowie. Edytowane 25 Maj 2015 przez ikkiz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się