Jump to content

Excommunicator

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Excommunicator

  • Rank
    Member
  1. Witam Mam pytanie co do samego renderingu w Cycles. Dopiero się uczę. Z małymi scenami nie mam problemu (zdjęcia poniżej). Typu małpka czy coś takiego. Przy 2000 samplach, 3 źródłach światła na GPU (NVIDIA GeForce GT 525M 1GB) renderuję się 13 min. renderuje się ładnie bez szumu. Gdy chcę zrenderować jakieś większe pomieszczenie typu pokój, straszny szum na ekranie i nie ma ładnej przejrzystości tak jak zdjęcia niżej. Jaką ilość sampli używa się do większych scen? a może macie jakieś rady dla zieloniaka. Pozdro
  2. Dzieki za kolejną odpowiedz. Obserwuje jego działalność od dawien dawna. Jest poprostu przekozak w tym co robi. Aż nie można uwierzyć że to cycles. Mnie jedynie od cycles odrzuciło na samym początku, że przy renderowaniu było pełno szumów. Ale to na bank błąd złych ustawień. Nie zagłębiałem się w to w ogóle bo nie miałem za bardzo czasu. A jak odpalilem Coronie to pierwszy render czysciutko jak nic. Tylko problem bo materiały itp robi się inaczej niż w cycles a poradników nieziemsko mało. Na razie pobawię się w cycles. Poświęce trochę czasu i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. :) a co do cycles. Masz może jakieś fajne stronki o ustawieniach światła, ustawień do renderingu. Takie typowo ogólne? Na razie tyle co w blenderze poświęciłem to na modelowanie i z tym problemów nie mam. Ale na samym modelowaniu nie ujadę hehe. Mógłbyś pochwalić się jakaś swoją pracą cyclesowa? :)
  3. GPU mocnego nie mam. Jakaś Geforce 1gb. Ale rarytasow nie ma. CPU i5. Mam zamiar robić zrzuty mieszkania 3D jak i małe ujęcia danych pomieszczen. Typu łazienka czy pokój. A o octane pierwsze słyszę. Dzis na pewno o tym poczytam więcej. Dzięki za odpowiedź
  4. Witam Mam pytanie co do renderingu w blenderze. Nie mam pojęcia jakim się zająć i jakiemu renderowi poświęcić czas. Dodam, że potrzebne do architektury/wnętrza. Jest strasznie dużo poradników do cycles render tylko moim zdaniem czas renderowania jest za długi i na dłuższą metę chyba się to nie opłaca. Jedyny inny render na jakiego się zapatrywalem to Corona. Tylko z tym jest taki problem, że renderuje bardzo szybko ale poradników za to jest znikoma ilość. I z tego co na forach piszą ma być płatny (albo już jest). Moglaby sie jakas bardziej zaawansowana osoba wypowiedzi na temat cycles render a także innych zewnętrznych silników do renderingu? Dziękuję bardzo
  5. dzięki le_chu. Problem był z mapowaniem, bubla tam robiłem, dlatego nie wyświetlało, ale już wszystko gra. :)
  6. Dzięki za odpowiedź, niestety tak mi się zdjęcie zrobiło, ale jak dodam tam texture - normalnie zawsze oddaję. To jest tak samo. :( Ps. tam textura jest dodana, tylko ma nazwę "texture", jeżeli o to Ci chodzi. Jak zauważyłem, nawet jak ustawiam zwykły kolor bez jakichkolwiek textur, dodaję np odbicie, czy przeźroczystość to tylko sam kolor zostaje, pomimo ze na preview widać to co zrobiłem. Czekam na rady. :P
  7. Witam, mam problem z dodaniem textury do obiektu w blenderze (Corona). Korzystam z poradnika http://chocofur.com/5-materials.html Jak robię zgodnie z poradnikiem, to po dodaniu textury do obiektu, przy renderowaniu nie wyświetla materiału na obiekcie tylko cały obiekt jest w jednym kolorze. Np. dodaje texture ( ciemno brązowe deski ), to przy renderingu cały obiekt ma kolor ciemno brązowy, bez efektu desek. Pomimo, że na preview podglądzie widoczna jest textura. Co może być przyczyną? Dla zwizualizowania zdjęcie, bo zapewne nie pokumaliście co mam na myśli. :P
  8. Dzięki chłopaki. Przeinstalowałem wszystko na nowo i zaskoczyło. Ale mam następny problem. :D Gdy zaczynam robić nowy projekt to Render Corony działa normalnie. A jak wchodzę w projekt wcześniejszy który robiłem w zwykłym Cycles, to na głownej scenie Render nie chce się włączyć pomimo, że na innych warstwach gdzie mam porobione mniej ważne rzeczy (np. pojedyncze meble) to Render normalnie się odpala. W czym jest problem? Problem rozwiązany, w konsoli wypluwało ze problem z odczytem meshów. np. Plane.007 itp. Były to zwykle pkt na scenie niepotrzebne (same osie współrzędne). wykasowałem i gra. :)
  9. Podałem na pewno dobrą ścieżkę. Może zdjęcie konsoli przybliży moj problem.
  10. No mam np Corone na pulpicie, daje ścieżke, do sceny obojetne gdzie dam. to i tak mi nie renderuje sceny i wywala w konsoli bledy o lokalizacji jakiegos tam pliku
  11. Witam, mam problem z zainstalowaniem Corona do Blendera, może mi ktoś pomoże. Problem dotyczy ścieżek - tak myślę. Ściągnąłem Corona ver. 1.9.2. Instaluje z Zip'a poprzez File>User Preferences>Addons> Install from File. Pytanie: Do czego mam tutaj podać ścieżkę, do addonu w folderze blendera czy jak? Konsola wywala takie coś, chyba standard: A ogólnie jak chce zobaczyć podgląd renderingu to jest pusto. Czekam na pomoc :(
  12. Dzięki za odpowiedzi. Szczerze myślałem, że zostanę pojechany tak jak to bywa na forach. :P Chyba zostanę przy blenderze, lepiej mi się na nim pracuje i jest o wiele wygodniejszy dla moich potrzeb. Wziąłem pod uwagę też to, że jest darmowy i się rozwija w magicznym tempie, więc na w pewno nie będzie pozostawał w tyle. Ktoś mi odpisał o Renderach. Jakimi Renderami się zainteresować i które są warte uwagi, żeby nie męczyć się w Cycles? Chodzi o modelowanie budynków wewnątrz jak i na zewnątrz. Tydzień temu próbowałem zainstalować Addon Yafaray, ale nie mogłem sobie poradzić bo wypluwało error i odpuściłem. Możecie napisać swoje opinie z którego korzystać, albo dać odnośnik gdzie poczytać o nich. Dzięki. :)
  13. Witam, Jestem studentem 3 roku budownictwa. dopiero zaczynam przygodę z projektowaniem 3D. Ściągnąłem kilka programów do tego celu. Jako, że jestem świeżak to w jaki program nie wejdę muszę nauczyć się obsługiwać go od samych podstaw. Nie mam pojęcia z jakiego najlepiej skorzystać. Piję do tego, że jak już mam zamiar się uczyć to bez sensu zaczynać w jakimś słabym programie, który i tak z późniejszą fazą nauki będę musiał odstawić bo nie będzie wystarczający do moich celów. A potem uczyć się w jakimś nowym. Z tego co się zorientowałem to popularne dwa program są: - Blender, - 3ds max. ( jako, że jestem studentem mam go darmowego). Korzystałem z tych programów około tygodnia. Nie mam pojęcia na co się zdecydować. O 3ds max, słyszałem sporo pozytywnych rzeczy, a Blender ma za ładny i łatwy interfejs. Chyba, że polecacie coś innego. Dzięki i pozdrawiam. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy