Jump to content

Maya - mental ray - kolor całkiem inny niż ten co w projekcie.


Recommended Posts

Witam, mam pewien problem. Jestem początkujący jeżeli chodzi o grafikę trójwymiarową. Zacząłem używać programu maya. Pierw wymodelowałem moją postać nastepinie dodałem kolor poprzez ( assign new material -> lambert, i nastepnie lambert ustawilem odpowiednie kolory). No i problem polega na tym że projekt wygląda tak, jako końcowy efekt (zdjęcie nr 1). Niestety coś sie psuje i nie potrafie tego problemu rozwiązać ( dodam ze kolory poszczególnych elementów ustawiałem zaznaczając face'y a poźniej tak jak poprzednio czyli assign new material itp). Drugi wygląd pokazuje sie czasami jak wczytuje plik zapisany ( i wtedy po ponownym wczytaniu juz jest normlanie z kolorami), i po wyrenderowani klatek tak samo tak samo postac jest żółta z kawałkiem zielonego na szyji. (zdj nr 2). Od razu przepraszam za rozmiar screenów. Dzięki za pomoc. PS: Do renderingu używam mental ray'a.

 

Edit: Użyłem opcji którą nie wpadłbym żeby użyć czyli : delete by type -> history. I automatycznie znikły zbędne transformacje i wyrenderowało się poprawnie, tak jak trzeba. Z odpowiednimi kolorami i wgl. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak sie stało ? I dlaczego historia zmian obiektu kolorowała mi całą postać na żóto? Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.

 

 

 

hrhrvc.jpg34q8kzd.jpg

Edited by Hadson
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy