Napisano 5 Czerwiec 20159 l Cześć wszystkim! Mam problem z teksturą. Otóż, po nałożeniu tekstury (na razie poglądowej, stąd niska rozdzielczość) na postać, nakłada się ona w sposób... co najmniej dziwny. UVka jest w porządku, wszystko pozornie się zgadza, ale... zobaczcie sami: Tak być powinno: A tak jest: Co się stało i jak to naprawić? :D Dodam, że postać jest już zanimowana, i z tego względu potrzebna jest tekstura dokładnie na tym modelu. Ktoś spotkał się z czymś takim? Smooth grupy sprawdzałem, są ogarnięte, a nie mam pojęcia co to jeszcze może być :
Napisano 5 Czerwiec 20159 l Wygląda jakby każdy poligon był lokalnie obrócony o 180 stopni w UV. Jaki program?
Napisano 5 Czerwiec 20159 l W takim razie niestety nie wiem jak na szybko naprawić :( Rozłóż na nowo, albo Eksport do Blendera i tam w Edit Mode wybierz wszystkie i Ctrl F > Rotate UVs aż będzie dobrze, i Import z powrotem. Może ktoś wie gdzie taka funkcja jest w Maxie. Że są obrócone widać najlepiej na kołnierzu, ciemny brzeg jest po złej stronie poligona. Edytowane 5 Czerwiec 20159 l przez Ania
Napisano 5 Czerwiec 20159 l Autor Hmmm... no ok, skoro już wiadomo, gdzie leży problem, będę szukał/pytał :) Dzięki za pomoc! Możliwe, że będę musiał i tak rozłożyć na nowo, obecnie uvkę rozkładała inna osoba w zbrushu, dopiero przy nakładaniu jej na postać w maxie takie problemy się pojawiły.
Napisano 5 Czerwiec 20159 l Autor Hmmm... Tylko, że w jednej scenie stoją 2 modele, jeden zrigowany (na który nakłada się źle), drugi stanowiący kopię modelu, ale bez kości (na który nakłada się dobrze). Obydwa modele mają przypisany ten sam materiał, tą samą uv mapę, a mimo to tekstura nakłada się różnie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto