Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wszystkim!

 

Mam problem z teksturą. Otóż, po nałożeniu tekstury (na razie poglądowej, stąd niska rozdzielczość) na postać, nakłada się ona w sposób... co najmniej dziwny. UVka jest w porządku, wszystko pozornie się zgadza, ale... zobaczcie sami:

 

Tak być powinno:

 

fXUmJ9W.jpg

 

A tak jest:

 

aOIw8zn.jpg

 

Co się stało i jak to naprawić? :D Dodam, że postać jest już zanimowana, i z tego względu potrzebna jest tekstura dokładnie na tym modelu. Ktoś spotkał się z czymś takim? Smooth grupy sprawdzałem, są ogarnięte, a nie mam pojęcia co to jeszcze może być :

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda jakby każdy poligon był lokalnie obrócony o 180 stopni w UV. Jaki program?

Napisano

W takim razie niestety nie wiem jak na szybko naprawić :(

Rozłóż na nowo, albo Eksport do Blendera i tam w Edit Mode wybierz wszystkie i Ctrl F > Rotate UVs aż będzie dobrze, i Import z powrotem.

Może ktoś wie gdzie taka funkcja jest w Maxie.

Że są obrócone widać najlepiej na kołnierzu, ciemny brzeg jest po złej stronie poligona.

Edytowane przez Ania

Napisano
  • Autor

Hmmm... no ok, skoro już wiadomo, gdzie leży problem, będę szukał/pytał :) Dzięki za pomoc!

Możliwe, że będę musiał i tak rozłożyć na nowo, obecnie uvkę rozkładała inna osoba w zbrushu, dopiero przy nakładaniu jej na postać w maxie takie problemy się pojawiły.

Napisano
  • Autor

Hmmm... Tylko, że w jednej scenie stoją 2 modele, jeden zrigowany (na który nakłada się źle), drugi stanowiący kopię modelu, ale bez kości (na który nakłada się dobrze). Obydwa modele mają przypisany ten sam materiał, tą samą uv mapę, a mimo to tekstura nakłada się różnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności