Szczepenson Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Cześć wszystkim! Mam problem z teksturą. Otóż, po nałożeniu tekstury (na razie poglądowej, stąd niska rozdzielczość) na postać, nakłada się ona w sposób... co najmniej dziwny. UVka jest w porządku, wszystko pozornie się zgadza, ale... zobaczcie sami: Tak być powinno: A tak jest: Co się stało i jak to naprawić? :D Dodam, że postać jest już zanimowana, i z tego względu potrzebna jest tekstura dokładnie na tym modelu. Ktoś spotkał się z czymś takim? Smooth grupy sprawdzałem, są ogarnięte, a nie mam pojęcia co to jeszcze może być : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Wygląda jakby każdy poligon był lokalnie obrócony o 180 stopni w UV. Jaki program? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepenson Posted June 5, 2015 Author Share Posted June 5, 2015 3ds max, wersja 2014 :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 (edited) W takim razie niestety nie wiem jak na szybko naprawić :( Rozłóż na nowo, albo Eksport do Blendera i tam w Edit Mode wybierz wszystkie i Ctrl F > Rotate UVs aż będzie dobrze, i Import z powrotem. Może ktoś wie gdzie taka funkcja jest w Maxie. Że są obrócone widać najlepiej na kołnierzu, ciemny brzeg jest po złej stronie poligona. Edited June 5, 2015 by Ania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepenson Posted June 5, 2015 Author Share Posted June 5, 2015 Hmmm... no ok, skoro już wiadomo, gdzie leży problem, będę szukał/pytał :) Dzięki za pomoc! Możliwe, że będę musiał i tak rozłożyć na nowo, obecnie uvkę rozkładała inna osoba w zbrushu, dopiero przy nakładaniu jej na postać w maxie takie problemy się pojawiły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 To może jakaś opcja przy Eksporcie / Imporcie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepenson Posted June 5, 2015 Author Share Posted June 5, 2015 Hmmm... Tylko, że w jednej scenie stoją 2 modele, jeden zrigowany (na który nakłada się źle), drugi stanowiący kopię modelu, ale bez kości (na który nakłada się dobrze). Obydwa modele mają przypisany ten sam materiał, tą samą uv mapę, a mimo to tekstura nakłada się różnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now