do0 Napisano 9 Czerwiec 2015 Share Napisano 9 Czerwiec 2015 Witam. Mam za zadanie stworzyć animację wychodzącej postaci z budynku. Postać ma wyglądać na zdenerwowaną i wyjść dość gwałtownie. Zrobiłem coś takiego ale coś tu nie pasuje w chodzie. Prosiłbym o Wasze opinie i wskazówki. Animacja tej ręki będzie otwierać drzwi. Animacja jest tutaj: Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 9 Czerwiec 2015 Share Napisano 9 Czerwiec 2015 To jest mocno nieczytelne, nagraj sam siebie poszukaj kluczowych poz i zrób to od początku. Brakuje tu wszystkiego o czym mówisz, nie ma nerwowego chodzenia (mięśnie wtedy nie pracują tak elastycznie), nie ma gwałtownego otwarcia drzwi - pchnięcie nie wychodzi z ramienia, co najmniej z barku - sam ruch ręką jest bardzo nieczytelny - jest tam znacznie więcej niż potrzeba - takie mam wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PodwojneD Napisano 10 Czerwiec 2015 Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Tak jak olaf powiedział. Animacja postaci to w pewien sposob aktorstwo. Nakręć siebie nawet 10 razy. Zadaj sobie pytanie Dlaczego ta postac jest zdenerowana. W jaki sposób jest zdenerowana ( złość a niepewność zanimuje się inaczej) Zadaj sobie pytanie, Co się stało? rada: nie animuj że coś idzie/pokazuje się/dzieje się z przodu. Widz lepiej będzie rozumiał o co chodzi kiedy sylwetka będzie lekko przekręcona (nie mam pojecia jak to się mówi po polsku "3/4 view". Przykład: Nikt normalny tak by nie stał z marchewką, ale widz od razu widzi o co chodzi i nie musi się doszukiwać marchewki, do tego sylwetka jest zrozumiała. Jeżeli pomalujesz ją na czarno możesz stwierdzić co rysunek przedtsawia i w jakiej pozie stoi. W Twojej animacji tego brakuje. Animacja będzie o wiele bardziej zrozumiała jeżeli dziadek będzie wychodził na bok. A teraz jeżeli chodzi o samą animację. Jeżeli jego lewa ręka ma gwałtownie otwierać drzwi to musisz to inaczej czasowo zaplanować. Wszystko zależy w jaki sposób otwiera te drzwi, ale myślę że chciałeś osiągnąć Fast in i Slow Out. Na początku szybkie pchnięcie to spowolnienia. Nie łam kości! Przyjrzyj się dokładnie tej zasadzie chodu. Każdy rodzaj chodu będzie mieć te cztery pozy. Wygląda na to że w twojej animacji zmieszałeś Contact z Down i Passing z Up. Polecam najpierw animować miednicę, jak już ustalisz tempo i ruch, zacznij animować nogi i górę, szczegóły typu ręce i głowa na końcu. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
do0 Napisano 10 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Dobra, rozumiem już wszystko. Wielkie dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
do0 Napisano 14 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2015 Witam znowu. Zmieniłem widok na 3/4 jak radziliście i mam lekki problem z płynnością chodu: niby szkielet się rusza dobrze ale w połączeniu z modelem wygląda jakby zatrzymywał się na chwile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 14 Czerwiec 2015 Share Napisano 14 Czerwiec 2015 tak sobie ustawiłes easingi, że animacja gaśnie przy końcu cyklu i powoli się rozpędza przy następnym. Jeżeli pracujesz z afterowymi easingami to będzie trudno to ustawić - mi w każdym razie zawsze było trudno - i wolałem machać poklatkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
do0 Napisano 15 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2015 Racja. O to chodziło. ustawiłem na wykresach linie prostą i teraz działa. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
do0 Napisano 17 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 17 Czerwiec 2015 Tym razem zrobiłem go z boku i znów coś mi tu nie gra. Byłbym wdzięczny za wskazówki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 17 Czerwiec 2015 Share Napisano 17 Czerwiec 2015 Zwróć uwagę na to, że postać poruszając się nie trzyma bioder czy głowy na jednej linii w jednym cyklu ruchu. Jak to ogarniesz to dostaniesz dodatkowo trochę "luzu" w nogach, który będziesz mógł wykorzystać do swobodniejszego stawiania kroków. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 17 Czerwiec 2015 Share Napisano 17 Czerwiec 2015 2s to troche za mało, bo trzeba sobie ciągle Ripley wciskać. Moze porób jakieś klasy z animacji - podstawy, poklatkowe rzeczy. Pozniej takie afterki to będzie formalność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PodwojneD Napisano 18 Czerwiec 2015 Share Napisano 18 Czerwiec 2015 Dasz radę wrzucać animacje tutaj?? Podawaj linki, łatwiej nam będzie wytłumaczyć :) najlepiej z białym tłem i wieksze http://syncsketch.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
do0 Napisano 22 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Wprowadziłem poprawki i coś takiego mam: http://syncsketch.com/playground/e958e567378a4d24ae0f50e6dd2e5058#35262 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 wyglada ok jak na ilość ruchomych elementów - ewidentnie stopy nie pracują co sprawia, ze wizualnie nie wpisuje się w wiarygodną animację postaci ale jeżeli nie planujesz ruszać stopami reszta jest w sumie do przyjęcia. Timingi itp. to ciezka do wytlumaczenia sprawa wiec mysle, ze z kazdym kolejnym cwiczeniem bedziesz robił potrzebne postępy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PodwojneD Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 do0 zobacz sobie syncsketcha, Brakuje Ci najważniejszych póz. Pamietaj że kontakt to nie jest najniższa poza, i passing, nie jest najwyższą. Tak jak olaf napisał musisz jeszcze popracować nad stopami, pokaż gdzie jest płasko, nad czasem też można by popracować. Te uwagi nie oznaczają że musisz już poprawiać tego dziadka, tylko o nich pamietaj na przyszłość :). Lepiej robić dużo różnych animacji, niż siedzieć tygodniami nad jedną. Tak najlepiej się człowiek uczy. Wybrałeś sobie naprawdę ciężką animację na początek. Chód człowieka jest jedną z cięższych rzeczy do zanimowania ma w sobie bardzo dużo fizyki i prawie każda częśc ciała rusza się żeby utrzymać balans, dlatego powiem że nieźle sobie poradziłeś, jeżeli to twój pierwszy raz :) chociaż ja już tyle się nachodziłam w animacji i nadal nie jest idealna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się