Skocz do zawartości

Problem z animacją. Potrzebna porada


do0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam za zadanie stworzyć animację wychodzącej postaci z budynku. Postać ma wyglądać na zdenerwowaną i wyjść dość gwałtownie. Zrobiłem coś takiego ale coś tu nie pasuje w chodzie. Prosiłbym o Wasze opinie i wskazówki. Animacja tej ręki będzie otwierać drzwi. Animacja jest tutaj:

 

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To jest mocno nieczytelne, nagraj sam siebie poszukaj kluczowych poz i zrób to od początku. Brakuje tu wszystkiego o czym mówisz, nie ma nerwowego chodzenia (mięśnie wtedy nie pracują tak elastycznie), nie ma gwałtownego otwarcia drzwi - pchnięcie nie wychodzi z ramienia, co najmniej z barku - sam ruch ręką jest bardzo nieczytelny - jest tam znacznie więcej niż potrzeba - takie mam wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak olaf powiedział. Animacja postaci to w pewien sposob aktorstwo. Nakręć siebie nawet 10 razy. Zadaj sobie pytanie Dlaczego ta postac jest zdenerowana. W jaki sposób jest zdenerowana ( złość a niepewność zanimuje się inaczej) Zadaj sobie pytanie, Co się stało?

 

rada: nie animuj że coś idzie/pokazuje się/dzieje się z przodu. Widz lepiej będzie rozumiał o co chodzi kiedy sylwetka będzie lekko przekręcona (nie mam pojecia jak to się mówi po polsku "3/4 view".

 

Przykład: Classic_bugsbunny.png

 

Nikt normalny tak by nie stał z marchewką, ale widz od razu widzi o co chodzi i nie musi się doszukiwać marchewki, do tego sylwetka jest zrozumiała. Jeżeli pomalujesz ją na czarno możesz stwierdzić co rysunek przedtsawia i w jakiej pozie stoi.

 

W Twojej animacji tego brakuje. Animacja będzie o wiele bardziej zrozumiała jeżeli dziadek będzie wychodził na bok.

 

 

A teraz jeżeli chodzi o samą animację. Jeżeli jego lewa ręka ma gwałtownie otwierać drzwi to musisz to inaczej czasowo zaplanować. Wszystko zależy w jaki sposób otwiera te drzwi, ale myślę że chciałeś osiągnąć Fast in i Slow Out. Na początku szybkie pchnięcie to spowolnienia.

Nie łam kości!

Przyjrzyj się dokładnie tej zasadzie chodu. Każdy rodzaj chodu będzie mieć te cztery pozy. Wygląda na to że w twojej animacji zmieszałeś Contact z Down i Passing z Up. Polecam najpierw animować miednicę, jak już ustalisz tempo i ruch, zacznij animować nogi i górę, szczegóły typu ręce i głowa na końcu.

walkcycle_side.jpg

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu. Zmieniłem widok na 3/4 jak radziliście i mam lekki problem z płynnością chodu:

 

 

niby szkielet się rusza dobrze ale w połączeniu z modelem wygląda jakby zatrzymywał się na chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie ustawiłes easingi, że animacja gaśnie przy końcu cyklu i powoli się rozpędza przy następnym. Jeżeli pracujesz z afterowymi easingami to będzie trudno to ustawić - mi w każdym razie zawsze było trudno - i wolałem machać poklatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na to, że postać poruszając się nie trzyma bioder czy głowy na jednej linii w jednym cyklu ruchu. Jak to ogarniesz to dostaniesz dodatkowo trochę "luzu" w nogach, który będziesz mógł wykorzystać do swobodniejszego stawiania kroków. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada ok jak na ilość ruchomych elementów - ewidentnie stopy nie pracują co sprawia, ze wizualnie nie wpisuje się w wiarygodną animację postaci ale jeżeli nie planujesz ruszać stopami reszta jest w sumie do przyjęcia. Timingi itp. to ciezka do wytlumaczenia sprawa wiec mysle, ze z kazdym kolejnym cwiczeniem bedziesz robił potrzebne postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do0 zobacz sobie syncsketcha,

 

Brakuje Ci najważniejszych póz. Pamietaj że kontakt to nie jest najniższa poza, i passing, nie jest najwyższą.

Tak jak olaf napisał musisz jeszcze popracować nad stopami, pokaż gdzie jest płasko, nad czasem też można by popracować.

Te uwagi nie oznaczają że musisz już poprawiać tego dziadka, tylko o nich pamietaj na przyszłość :). Lepiej robić dużo różnych animacji, niż siedzieć tygodniami nad jedną. Tak najlepiej się człowiek uczy. Wybrałeś sobie naprawdę ciężką animację na początek. Chód człowieka jest jedną z cięższych rzeczy do zanimowania ma w sobie bardzo dużo fizyki i prawie każda częśc ciała rusza się żeby utrzymać balans, dlatego powiem że nieźle sobie poradziłeś, jeżeli to twój pierwszy raz :) chociaż ja już tyle się nachodziłam w animacji i nadal nie jest idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności