Skocz do zawartości

Dziwne cienie, podświetlenia Vray / 3ds MAX 2016


_Pawel_

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od jakiegoś czasu nie mogę poradzić sobie z jednym dziwnym problemem. Otóż zrobiłem animację i mam problem, ponieważ w scenie na ścianach bocznych oraz na podłodze powstają dziwne linie, które zaznaczyłem na poniższej klatce(załącznik). Linie generalnie się nie zmieniają, nie jest to wina materiału, ponieważ przy wyłączonym jednym świetle problem znika. Podejrzewał, że gdy wiązka światła trafia na "plane" drugie światła to zaczyna się dziwnie rozchodzić, kwestia jak to wyłączyć. Oba światła mam "invisible".

 

 

Kolejna rzecz, która mnie strasznie irytuje to, zapisana klatka z 3ds maxa, różni się lekko odcieniem o tej która jest właśnie wyświetlona. Poniżej przedstawiam jak to wygląda.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dzięki za odzew.

w render elements mam pusto, wszystko poodznaczane. Gdy przemieszczę światło to oczywiście te prześwietlenia znikają, ale pojawiają się gdzie indziej.

Wrzuciłem materiał podstawowy i tak to wyszło.

 

 

Dalej się zastanawiam co zrobić z lekko wyblakłym rederem, który powstaje tylko przy zapisie. Kombinowałem z ustawieniem gamma w color mapping ale dalej są różnice :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko przyznam się nie wiem jak to zrobić. Mam pytanie które na pewno rozwiąże mi wiele problemów w scenie.

Otóż w scenie są dwa światła tego samego typu i teraz chciałbym aby podłoga przyjmowała refleksy z jednego światła a z tego drugiego nie. Ale na resztę obiektów mają wpływać oba światła. Jest taka możliwość czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przycisk [Add], poczytaj w helpie maxa i vraya albo poszukaj tutoriali.

 

Odnośnie świateł. Każe światło ma opcję wydzielania obiektów na które nie ma wpływu, Przycisk [Exclude] w zakładce General światła. Dotyczy to tylko ogólnego oddziaływania światła i rzucania cieni.

 

Jeżeli chcesz aby podłoga tylko odbijała światło musisz połączyć powyższe wydzielanie z opcjami Affect Diffuse i Affect Reflection z opcji światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności