_Pawel_ Napisano 10 Czerwiec 2015 Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Witajcie, od jakiegoś czasu nie mogę poradzić sobie z jednym dziwnym problemem. Otóż zrobiłem animację i mam problem, ponieważ w scenie na ścianach bocznych oraz na podłodze powstają dziwne linie, które zaznaczyłem na poniższej klatce(załącznik). Linie generalnie się nie zmieniają, nie jest to wina materiału, ponieważ przy wyłączonym jednym świetle problem znika. Podejrzewał, że gdy wiązka światła trafia na "plane" drugie światła to zaczyna się dziwnie rozchodzić, kwestia jak to wyłączyć. Oba światła mam "invisible". Kolejna rzecz, która mnie strasznie irytuje to, zapisana klatka z 3ds maxa, różni się lekko odcieniem o tej która jest właśnie wyświetlona. Poniżej przedstawiam jak to wygląda. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Czerwiec 2015 Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Sprawdź co jest na dodatkowych passach z render elements. Dodaj sobie wszystkie związane z swiatłem, cieniami i odbiciami. Wrzuć na ścianą podstawowy VRayMtl i sprawdź czy światło układa się podobnie bo może to być wina odbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Pawel_ Napisano 10 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Dzięki za odzew. w render elements mam pusto, wszystko poodznaczane. Gdy przemieszczę światło to oczywiście te prześwietlenia znikają, ale pojawiają się gdzie indziej. Wrzuciłem materiał podstawowy i tak to wyszło. Dalej się zastanawiam co zrobić z lekko wyblakłym rederem, który powstaje tylko przy zapisie. Kombinowałem z ustawieniem gamma w color mapping ale dalej są różnice :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Czerwiec 2015 Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Dodaj sobie wszystkie związane z swiatłem, cieniami i odbiciami. Na podstawie tego co bedziesz miał na tych pasach łatwiej będzie ustalić czy problem bierze się z bezpośredniego światła, GI czy z odbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Pawel_ Napisano 10 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Ok, tylko przyznam się nie wiem jak to zrobić. Mam pytanie które na pewno rozwiąże mi wiele problemów w scenie. Otóż w scenie są dwa światła tego samego typu i teraz chciałbym aby podłoga przyjmowała refleksy z jednego światła a z tego drugiego nie. Ale na resztę obiektów mają wpływać oba światła. Jest taka możliwość czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Czerwiec 2015 Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Masz przycisk [Add], poczytaj w helpie maxa i vraya albo poszukaj tutoriali. Odnośnie świateł. Każe światło ma opcję wydzielania obiektów na które nie ma wpływu, Przycisk [Exclude] w zakładce General światła. Dotyczy to tylko ogólnego oddziaływania światła i rzucania cieni. Jeżeli chcesz aby podłoga tylko odbijała światło musisz połączyć powyższe wydzielanie z opcjami Affect Diffuse i Affect Reflection z opcji światła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Pawel_ Napisano 10 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2015 Ok, dzięki ! Właśnie o to chodziło, zaznaczyłem powierzchnie i jest tylko jednolite przejście jednego światła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się