operonxyz Napisano 10 Czerwiec 2015 Napisano 10 Czerwiec 2015 Witajcie . Jako zadanie testowe przed rozmową kwalifikacyjną dostałem do obrobienia 4 skany 3D aby były gotowe pod wydruk 3D...i kiedy myślałem że jestem już na finiszu, to okazało się że mój potencjalny pracodawca życzył by sobie to w kolorze -pod kolorowy druk 3D np tak jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=Vc5Ej5tpT_0 I tutaj trochę stoję w kropce...bo jak oteksturuję sobie to Spotlightem bezpośrednio w Zbrushu to po pierwsze nie wiem czy do tego musze mieć jakoś specjalnie rozłożone UV-ki czy wystarczą te automatyczne ? Niniejszym..skracając bardzo szereg moich wątpliwości i przechodząc do sedna zapytam jak informacje z polypaintingu z takiego mesha hi poly i pustego w środku zapisać wraz z nim jako plik zdany do kolorowego wydruku w formacie VRML ? Jakie ustawienia 3DPrint Exportera ??? :(
Monio Napisano 11 Czerwiec 2015 Napisano 11 Czerwiec 2015 (edytowane) http://www.shapeways.com/tutorials/exporting_to_vrml_and_x3d_for_color_printing AUV to zawsze najgorsze wyjście czego byś nie robił, on każdą ściankę lowpoly rozkłada osobno tworzący tyle seamów ile masz krawędzi na modelu. Tak na logikę, im więcej seamów dasz eksporterowi tym bardziej będzie to skomplikowana operacja. Jesteś narażony na fuckupy przez interpolowanie sąsiednich pixeli. Lepiej się ubezpieczyć i mieć taką UV która nie wymaga od eksportera samplowania pixeli porozwalanych po całej teksturze = najmniej seamów jak się da. W realtime czy offline renderingu to działa podobnie, wszystko rozchodzi się o interpolacje/ samplowanie sąsiednich pixeli. Rozplackuj model na dużo polygrup -> uvmaster -> bejk z polypainta. Edytowane 11 Czerwiec 2015 przez Monio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się