Napisano 12 Lipiec 20159 l Witam, robię w 3d studio model pewnej maszyny (ramie robota) i chce zrobić jej animacje, tylko na tej zasadzie bym mógł sterować nią na potrzeby animacji najlepiej klawiaturą. Jako iż w 3d studio do tej pory tylko modelowałem na potrzeby architektury nie wiem czy program ten ma takie możliwości... Ewentualnie ktoś może polecić mi czy moge zrobić to w jakimś silniku 3d czy moze są prostsze sposoby ? i czy riggowanie i animacje w Maxie mają znaczenie po exporcie do silnika 3d... Pozdrawiam
Napisano 12 Lipiec 20159 l Rig tej maszyny w maxie da się zrobić, animację też, sterowanie klawiaturą chyba raczej już w silniku. Z tego co wiem do silnika eksportujesz kości i ich animację, ale tylko te które bezpośrednio wpływają na mesh, nie te dodatkowe do "sterowania" rigiem (np. jeśli masz 2 kości ramienia do których podłączone są elementy robota, a sterujesz obie jedną dodatkową kością lub helperem, to eksportujesz tylko te 2). Dodam może że zajmuję się animacją, nie grami, i wiem tylko tak ze słyszenia, radzę jakoś sensowniej nazwać wątek to na pewno zajrzy ktoś kto się zna na grach. Napisz też jaki silnik. Edytowane 12 Lipiec 20159 l przez Ania
Napisano 12 Lipiec 20159 l Z tego co pamietam da sie zrobic i w maxie i w kazdym silniku 3D do gier :) W maxie nawet bez pisania skryptow. Wystarczy motion capture modyfikatory. Teraz nie pomoge z 3ds max bo juz dawno nic w nim nie robilem i zapomnialem dokladnie jak sie MOCAP kalwaitura robilo. I tak jak Ania mowi - napisz jaki silnik - jesli Unity3D pomoge Cie z reki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto