Jump to content

3ds Max i co dalej ?


Highlander

Recommended Posts

Witam,

robię w 3d studio model pewnej maszyny (ramie robota) i chce zrobić jej animacje, tylko na tej zasadzie bym mógł sterować nią na potrzeby animacji najlepiej klawiaturą. Jako iż w 3d studio do tej pory tylko modelowałem na potrzeby architektury nie wiem czy program ten ma takie możliwości... Ewentualnie ktoś może polecić mi czy moge zrobić to w jakimś silniku 3d czy moze są prostsze sposoby ? i czy riggowanie i animacje w Maxie mają znaczenie po exporcie do silnika 3d...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Rig tej maszyny w maxie da się zrobić, animację też, sterowanie klawiaturą chyba raczej już w silniku.

Z tego co wiem do silnika eksportujesz kości i ich animację, ale tylko te które bezpośrednio wpływają na mesh, nie te dodatkowe do "sterowania" rigiem (np. jeśli masz 2 kości ramienia do których podłączone są elementy robota, a sterujesz obie jedną dodatkową kością lub helperem, to eksportujesz tylko te 2).

 

Dodam może że zajmuję się animacją, nie grami, i wiem tylko tak ze słyszenia, radzę jakoś sensowniej nazwać wątek to na pewno zajrzy ktoś kto się zna na grach. Napisz też jaki silnik.

Edited by Ania
Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamietam da sie zrobic i w maxie i w kazdym silniku 3D do gier :)

 

W maxie nawet bez pisania skryptow. Wystarczy motion capture modyfikatory.

 

Teraz nie pomoge z 3ds max bo juz dawno nic w nim nie robilem i zapomnialem dokladnie jak sie MOCAP kalwaitura robilo.

 

I tak jak Ania mowi - napisz jaki silnik - jesli Unity3D pomoge Cie z reki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy