Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej. Zrobiłem właśnie czołg M1A1 Abrams na potrzeby symulatora czołgów. Z racji że Abrams jest prawdziwym świecie kanciasty, ma śmiesznie małą liczbę polygonów - 390 (500 vertexów). Choć z drugiej strony patrząc jak się będzie miało swój czołg i eskadrę 4-8 sojuszników przeciwko masom Arabusów (oni bedą mieli radzieckie T-76) to chyba nie powinno być ich mało (polygonów). Może byście pomogli mi to dopracować? Czekam na propozycje. Jakby co to wejdźcie na http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/m1.htm - tam znajdziecie pierwowzór.

m1a1abrams.png

pers4.pngpersp2.png

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie, po prostu nie mam pojęcia gdzie je wcisnąć. Może trochę bym te reflektory poprawił, ale one w rzeczywistości mają podobny kształt.

Napisano

mógłbyś dodać gąsienice i koła no i razi brak peryskopów czy jak to tam zwą (takich patrzałek przez które się patrzy), a tak po za tym przypomina mi to grafikę z teledysku "Money is for nothing" (pyt: ma ktoś link do tej animki??)... tak samo mało poly

ale do symulatora powinno wystarczyć (tylko popracuj nad teksturkami bo te które dałeś to chyba nie są wersją finalną??)

pzdr

Napisano

hehe, ja jeszcze bym mu kilka trójkątów odjął bez poważniejszego uszczerbku :) A poważnie to zrób kółka, choćby na planach+alpha.

I mam nadzieję że z texturki dużo wyciągniesz, bo teraz wygląda jak sklejony z kartonu.

Napisano
  • Autor

Textoorka jest oczywiście tymczasowa. Po naradzie z Nimrodem zacząłem robić gąsiennice i koła, w zasadzie gąsiennice już są, kończe koła. Tyle że to będzie nieduży efekt kosztem dużej liczby polych. Ale się zobaczy. Jak tylko skończę to umieszczę na forum. Dzięx za rady.

Napisano
  • Autor

Lista zmian:

- dodane gąsiennice (loft prostokąta)

- dodane koła (ok 92 vert. sztuka)

- ruchoma pokrywa włazu

- przerobiony browning M2 (karabin, jakby ktoś nie wiedział)

- dodane bruzdy od pocisków na pancerzu (bump map)

 

nowy4.png

nowy5.png

Sorry za kiepską jakość obrazków i dzięki za rady. Dalej zgłaszajcie wszelkie zastrzeżenia. Hatred -dzięki za komplement.

 

BTW. "...Teksturka jw" - źle cię zrozumiałem czy ci się podoba?

Napisano

Od razu lepiej, teraz tylko dobra tekstura i bedzie super. btw. ile teraz ma poly?

Napisano
  • Autor

Sorry, zapomniałem powiedzieć. Całość ma ok 1060 polych i 1450 vertexów (chyba, niechce mi się sprawdzać dokładnie).

Napisano

koła prześwitują, a tak nie może być... zaoszczędzisz troszkę poly, jak wypełnisz ten walec..

Napisano
  • Autor

Siema Salvator. One nie prześwitują, a jedynie mają wgłębienie i dno. Co prawda nie widać tego z tych pozycji, ale tak jest. Jest tak w prawdziwym M1A1 (zobacz na FAS). Dam tam do środka teksturę ze śrubami żeby wyglądało tak jak w rzeczywistości.

Napisano

jw- jak wyzej czyli do bani, wyglada jak bys te kamo nalozyl co w podstawopwym maxie jest procedurka

bierz program do malowania i do roboty! :)

Napisano

Idzie coraz lepiej. Układ jezdny do bani ale góra całkiem przyjemna. Dawaj dalej.

Napisano
  • Autor

Hej, z tą textoorką to nie tak szybko. Wiecie, uczę się, MAXem bawię się od trzech tygodni. Uczę się z "3ds max 5: Projekty I Rozwiązania" i poprostu jeszcze nie doszedłem do teksurowania jako takiego. Były tylko drobne wzmianki. Cały czołg jest ze zwykłych diffusów i map proceduralnych (czasami zagnieżdzonych). Co najwyżej narazie wprowadzę poprawki do siatki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności