Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Robię projekt samochodu. Po próbnym wyrenderowaniu projektu (bez świateł, bez tekstur, sam obiekt + blueprinty) na renderze są jedynie blueprinty. Tak się dzieje na podstawowym silniku Scanline oraz na Mental Ray. Z kolei po zmianie na V-Ray obiekt w końcu się pojawia. Co jest tego przyczyną? Do sceny były dodawane światła, tekstury, i dalej nic nie było widać. Po narysowaniu prostopadłościanu tak, by przecinał obiekt mniej więcej w połowie, na renderze wciąż widać cały prostopadłościan ale pierwszego obiektu dalej nie widać. Co lepsze, właśnie nowe obiekty się pojawiają, widać je, a tego pierwszego wciąż nie ma. Był on ekstrudowany z krawędzi, przesuwane były vertexy, normalna praca. Co zrobić by obiekt pojawił się na podstawowym renderze? Nie chcę używać narazie V-Ray, póki co zostaję chwilowo na podstawowym renderze stąd moja prośba o pomoc. Soft: 3ds max 2015, win 7

Wrzucam obrazek dla zobaczenia o co chodzi

31037181276150019261.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

prawa mysz > Object Properties > Visiibility =1 i Renderable zahaczone?

 

Jak nie pomoże, attachnij to do tej różowej kostki która działa.

Napisano
  • Autor

Visibility było na 1 i renderable również zahaczone od początku.

Attache nie pomaga, nieważne czy robię attache kostki do obiektu czy odwrotnie, złączone obiekty przyjmują kolor obiektu, czyli ten jasny kolorek. Ale na renderze w dalszym ciągu jest tylko prostopadłościan.

Może to wina jakichś ustawień w silniku renderu? Chociaż nic tam nie zmieniałam, i nie tłumaczyło by to dlaczego kostka jest widoczna, a obiekt nie...

Napisano

Sprawdz jeszcze czy nie ma flipniętych normalek do środka i na dodatek zahaczonej opcji "backface cull"

 

Albo

 

jesli to z jakiegos powodu wina materiału to, możesz materiał całkiem zresetować i soróbować podłaczyć swój obiekt pod boxa aby odziedziczył jego własciwości (renderowanie), czyli: panel utilities -> more... -> uvw remove i w polu remove: kliknąć material.

 

To przywraca materiał do zupełnie defaultowej postaci. Dziwi mnie ze w którakolwiek stronę attachujesz, to twój model dziedziczy kolor ten popsuty. Dlatego zgaduję żo moze być pomieszany materiał.

 

Spróbuj przed przyłączeniem modeli wyczyscic cache swojej bazy samochodu konwertujac na editable mesh i z powrotem na editable poly

 

renderujesz widok perspective? bo jeśli kamerę, to moze masz jakims trafem odznczone "visible to camera"

Napisano
  • Autor

Okazało się że to właśnie były 'flipnięte normalki' jak to nazwałeś. Wszystkie były skierowane w dół, toteż gdy obróciłam widok na obiekt od dołu, obiekt był już na renderze. Przeflipowałam, teraz działa. Dzięki wielkie wam obojgu. Bardzo przydatna wskazówka, jako że dopiero zaczynam, i nie słyszałam jeszcze o takich sytuacjach żeby render nie działał przez tą funkcję. Przyda mi się to w innym projekcie gdzie też było na renderze widac pół obrazka.

Temat chyba można zamknąć, dzięki raz jeszcze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności