Skocz do zawartości

Brak obiektu na renderze mimo że jest na scenie


Cytrus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robię projekt samochodu. Po próbnym wyrenderowaniu projektu (bez świateł, bez tekstur, sam obiekt + blueprinty) na renderze są jedynie blueprinty. Tak się dzieje na podstawowym silniku Scanline oraz na Mental Ray. Z kolei po zmianie na V-Ray obiekt w końcu się pojawia. Co jest tego przyczyną? Do sceny były dodawane światła, tekstury, i dalej nic nie było widać. Po narysowaniu prostopadłościanu tak, by przecinał obiekt mniej więcej w połowie, na renderze wciąż widać cały prostopadłościan ale pierwszego obiektu dalej nie widać. Co lepsze, właśnie nowe obiekty się pojawiają, widać je, a tego pierwszego wciąż nie ma. Był on ekstrudowany z krawędzi, przesuwane były vertexy, normalna praca. Co zrobić by obiekt pojawił się na podstawowym renderze? Nie chcę używać narazie V-Ray, póki co zostaję chwilowo na podstawowym renderze stąd moja prośba o pomoc. Soft: 3ds max 2015, win 7

Wrzucam obrazek dla zobaczenia o co chodzi

31037181276150019261.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Visibility było na 1 i renderable również zahaczone od początku.

Attache nie pomaga, nieważne czy robię attache kostki do obiektu czy odwrotnie, złączone obiekty przyjmują kolor obiektu, czyli ten jasny kolorek. Ale na renderze w dalszym ciągu jest tylko prostopadłościan.

Może to wina jakichś ustawień w silniku renderu? Chociaż nic tam nie zmieniałam, i nie tłumaczyło by to dlaczego kostka jest widoczna, a obiekt nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze czy nie ma flipniętych normalek do środka i na dodatek zahaczonej opcji "backface cull"

 

Albo

 

jesli to z jakiegos powodu wina materiału to, możesz materiał całkiem zresetować i soróbować podłaczyć swój obiekt pod boxa aby odziedziczył jego własciwości (renderowanie), czyli: panel utilities -> more... -> uvw remove i w polu remove: kliknąć material.

 

To przywraca materiał do zupełnie defaultowej postaci. Dziwi mnie ze w którakolwiek stronę attachujesz, to twój model dziedziczy kolor ten popsuty. Dlatego zgaduję żo moze być pomieszany materiał.

 

Spróbuj przed przyłączeniem modeli wyczyscic cache swojej bazy samochodu konwertujac na editable mesh i z powrotem na editable poly

 

renderujesz widok perspective? bo jeśli kamerę, to moze masz jakims trafem odznczone "visible to camera"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że to właśnie były 'flipnięte normalki' jak to nazwałeś. Wszystkie były skierowane w dół, toteż gdy obróciłam widok na obiekt od dołu, obiekt był już na renderze. Przeflipowałam, teraz działa. Dzięki wielkie wam obojgu. Bardzo przydatna wskazówka, jako że dopiero zaczynam, i nie słyszałam jeszcze o takich sytuacjach żeby render nie działał przez tą funkcję. Przyda mi się to w innym projekcie gdzie też było na renderze widac pół obrazka.

Temat chyba można zamknąć, dzięki raz jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności