Napisano 31 Sierpień 20159 l Witam, z racji tego, że jestem początkującym użytkownikiem 3ds max'a chciałbym się dowiedzieć czy da się w jakiś sposób pobrać użyty materiał (w moim przypadku wybór padł na Architectural) z ME w 3ds maxie do stworzonego pliku .obj? Przykładowo chciałbym wgrać taki model 3d do sketchfab'a, tak aby był widoczny materiał pochodzący z programu, wraz z bump'em i innymi właściwościami. Czy wgl. istnieje taka możliwość? Widziałem już sporo filmików pokazujących eksport samych tekstur UVW map, jednak nie to mnie interesuje. Pozdrawiam.
Napisano 31 Sierpień 20159 l Chyba się nie da tak po prostu bo np jak zrobisz materiał w maxowym scanlinie czy mental ray-u to ten materiał jest przypisany do tego silnika renderującego. Więc chyba musiał byś wyeksportować materiał do natywnego formatu materiału używanego przez np przez v-ray albo skorzystać z jakiegoś silnika, który ma konwerter gdzie materiał np vray-a jest przerobiony na materiał corony tzn pewnie niektóre parametry jak ior by materiał był jak najbardziej podobny do wzorcowego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto