Jump to content

[Thinking Particles] AutoJoint a dwie grupy particles


Docent

Recommended Posts

Witam.

 

1.

Czy ktoś wie jak za pomocą AutoJoint'a połączyć dwie rożne grupy particles?

 

Jeżeli wszystkie obiekty (wciągnięte do TP za pomocą Object2Particles) znajdują się w jednej grupie to nie ma problemu - działa.

Kiedy kiedy chce to zrobić z dwoma różnymi grupami (lub w trakcie symulacji część obiektów zmienia grupę) za chiny nie chce to działać.

 

 

 

2.

Bardzo często w trakcie symulacji obiekt z Autojoints "wybucha", tak jakby wszystkie łączenia joint zrywały się z wielką siłą - nie wiem jak to inaczej opisać :)

 

 

PS.

Max 2013 x64 / TP 5.0

Edited by Docent
Link to comment
Share on other sites

1. psearch, albo ppassAB, albo channele, albo memory, generalnie jeden partikle z grupy A musi miec informacje o partilku z grupy B na jakiej zasadzie ma zrobic tego jointa

2. zgaduje ze uzywasz volume break + bullet, dobrym zwyczajem jest zeskalowac nowe fragmenty do 99% zeby scianki sie ze soba nie stykaly, albo uzywanie SC, jest duzo lepszy pod wzgledem "explozji".

Link to comment
Share on other sites

1. Używam Psearch lub PpassAB, już rozwiązałem problem (źle polinkowałem)

2. Nie zgadłeś :), używam SC.

 

tylko teraz pojawił mi się inny problem. Gdy sobie testowałem (małe rzeczy) jest ok, ale teraz wrzuciłem do symulacji duży obiekt (budynek wielokondygnacyjny) i symulacja zawiesza mi się w różnych momentach - w zależności jakie zmienne sobie ustawiam (czy to np, raster w VolumeBreak, ilości Jointów lub jakiś Threshold). Brak RAMu nie wchodzi w grę bo np. max zajmuje nie wiecej 60% w momencie zawiechy.

Link to comment
Share on other sites

Nie będę zapeszać, pogrzebałem w ustawieniach, i na razie sim leci :)

Faktycznie, możne to moja wina, uczę się dopiero ;)

 

 

EDIT:

 

Czy jest w TP lub max'ie jakiś log w którym można sprawdzić co było przyczyną zawieszenia się?

Edited by Docent
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy