wroniec Napisano 24 Wrzesień 2015 Napisano 24 Wrzesień 2015 Mam pytanie odnośnie korzystania z plików motion capture dla maxowego bipeda. Przykładowo, mam do zrobienia animacje w miarę zwyczajnego długiego przejścia korytarzem z kliknięciem światła. Większość mocapów chodu jakie znalazłem są przerysowane (siłacz, staruszek, pijany itd) nawet pliki podpisane "normal walking" są w jakiś sposób skażone i ciężko je nazwać normalnymi. Do tego dochodzi niedokładność, stopy ślizgają się po powierzchni, albo zatapiają w podłożu. To że coś tam strzela to zrozumiałe i wyczyszczenie ze zbędnych kluczy rozumiem, ale pozostałe problemy są dla mnie zagadką. Jaki styl pracy jest najszybszy i pozwalający na przygotowanie animacji bez powyższych błędów? Którą drogą iść? 1. Czy wczytać w miarę zbliżony mocap do tego co chcę uzyskać? I czyścić, poprawiać itd? 2. Poszukać lepszych plików w necie? Jeśli tak to gdzie, jakie firmy oferują najlepsze? 3. Olać i jeśli nie znalazłem czegoś zbliżonego to robić od podstaw cały ruch? 4. A może spróbować jakiegoś taniego sposobu na zgranie ruchu?? Nie wiem czy taki istnieje? Problemem dla mnie nie jest uzyskanie satysfakcjonującego mnie efektu, ale czas w jakim to robię. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i odpowiedzi.
gaspar Napisano 25 Wrzesień 2015 Napisano 25 Wrzesień 2015 Jeśli masz mocap wątpliwej jakości lub nie taki jak chcesz to go nie używaj, ewentualnie zostaw same klucze - contact poses - tweaknij je i sam zrób resztę. W animacji nie ma za bardzo drogi na skróty jeśli chcesz to zrobic dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się