Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie korzystania z plików motion capture dla maxowego bipeda.

Przykładowo, mam do zrobienia animacje w miarę zwyczajnego długiego przejścia korytarzem z kliknięciem światła. Większość mocapów chodu jakie znalazłem są przerysowane (siłacz, staruszek, pijany itd) nawet pliki podpisane "normal walking" są w jakiś sposób skażone i ciężko je nazwać normalnymi. Do tego dochodzi niedokładność, stopy ślizgają się po powierzchni, albo zatapiają w podłożu. To że coś tam strzela to zrozumiałe i wyczyszczenie ze zbędnych kluczy rozumiem, ale pozostałe problemy są dla mnie zagadką.

Jaki styl pracy jest najszybszy i pozwalający na przygotowanie animacji bez powyższych błędów? Którą drogą iść?

1. Czy wczytać w miarę zbliżony mocap do tego co chcę uzyskać? I czyścić, poprawiać itd?

2. Poszukać lepszych plików w necie? Jeśli tak to gdzie, jakie firmy oferują najlepsze?

3. Olać i jeśli nie znalazłem czegoś zbliżonego to robić od podstaw cały ruch?

4. A może spróbować jakiegoś taniego sposobu na zgranie ruchu?? Nie wiem czy taki istnieje?

 

Problemem dla mnie nie jest uzyskanie satysfakcjonującego mnie efektu, ale czas w jakim to robię.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli masz mocap wątpliwej jakości lub nie taki jak chcesz to go nie używaj, ewentualnie zostaw same klucze - contact poses - tweaknij je i sam zrób resztę. W animacji nie ma za bardzo drogi na skróty jeśli chcesz to zrobic dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności