Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No więc na początek muszę się przywitać bo to mój pierwszy post, chociaż przeglądam forum już od dość dawna.

 

Temat ten będzię poświęcony domowi który w ciągu 3 lat ma stanąć na działce. Działka jest dość wąska (17m), a uzbrojenie (rury) dość nie fortunnie położone. Dlatego też projekt ten w przyszłości posłuży dla architekta do stworzenia prawdziwego projektu architektonicznego bo odpowiedniego gotowca jest cholernie trudno znaleźć (musi być garaż w bryle domu, dom 8,5 szerokości). To tyle wstępu... :)

 

Nie jestem jakimś guru w 3d, dopiero poznaje maxa, chodź ta zabawa już trwa dość długo. Także wszelkie uwagi, porady co do tego typu roboty (wizualizacji) chętnie poczytam. Wszytkie modele robie sam (przynajmniej się ucze), dom powstał dość dawno. Dlatego niedługo będę musiał go przebudować (zmniejszyć szerokość o 4m) bo teraz nie nadaje sie na moja dzialke.

Teraz poznaje MRay'a i ucze sie texturować, oświetlać scene. Wszelkie uwagi o tym, co do tej pory widac chetnie widziane. Zalezy mi na jak najbardziej naturalnym wpasowaniu domu w to zdjęcie (to moja dzialka).

 

2.jpg

 

1) Nie mogę się pozbyć tego czerwonego zabarwienia na kominie (pewnie od dachu), nie wiem czego, już sporo ustawiałem i ciągle to samo. Jakaś propozycja?

2) Co zrobić by fotka bardziej wpasowała się z resztą środowiska? Bo narazie nie jestem zbyt zadowolony z efektu.

 

Rendering nie jest idealny daltego widac przeklamania gdzie niegdzie na texturach.

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No 8,5m to jeszcze nie tragedia ale projektu gotowego jeszcze takiego nie znalazlem z garażem.

Cieni ostrych nie ma bo pogoda pochmurna, nie miałem okazji w słoneczną pogodę zrobić fotki.

No widać sztuczność... ale ciągle próbuje nowych ustawień. Co najbardziej razi?

Napisano

8,5 m to nie tragedia ale dla domku bez garazu a wtym układzie jak na obrazku to raczej nie wyjdzie. narysuj sobie rzut i zobacz na przekroju jak wychodza ci pomieszczenia na poddaszu.

niechce byc niemiły ale ten domek jest okropnie brzydki i to nie kwetia gustu, wybacz.

co do samego obrazka to za oknami powinno byc ciemno, i bardzo odstaja kolory..sa rozbarwione w stosunku do zdjecia no i cien oczywiscie.

Napisano

nie wiem jak ty se w takim czymś wyobrażasz mieszkac jeżeli mój pokoik an piętrze ma 4,8m szerokości, a tak wogóle to jakoś to co jest sztucznei strasznie wygląda chyba dlatego ze bez cieni

Napisano

No nietety działka wąska i uzależniona od uzbrojenia i warunków zabudowy, 8,5m szerokości to max co można na niej budować, a garaż musi być z budynkiem połączony bo na podjazd za dużo by wyszło $$$ (dom do 110m + garaż).

E tam szerk. 4m w pokoju wystarcza, ja mam teraz w pokoju 3x5. Ułożenie pomieszczeń też nie problem - naprzeciwko garazu będzie hol, kotłownia, może kuchnia. Dalej już będize te 8,5m na salon_jadalnie (gdzies tam jeszcze wc przy schdach).

 

Sam projekt taki jak trzeba juz mam w glowie ale narazie nie robie go bo ucze sie jak tu oswietlac to i textury klasc, a jak widać jeszcze trochę przedemną. Jak by zdjęcie było zobione w słoneczną pogodę to by było łatwiej. Przynajmniej cienie bym widział jak padają, a tak jest rozproszone światło i trochę kicha.

 

1) Ktoś pomoże z tym kominem przebarwionym na czerwono? Jak to zlikwidować by ten dach tak nie zabarwiał tego komina? No i jakie światło do tego typu sceny (do tego zdjęcia).

2) Samo ułożenie domu względem zdjęcia wam pasuje?

Napisano

Zrobiłem nowy render. Jak teraz lepiej troche? Cienie chyba dziwnie wygladaja zwlaszcza na dole tylko nie wime co poprawic, zeby to normalniej wygladalo.

 

Co ustawic w MentalRay'u zeby drzwi garazowe dokladniej renderowal - zeby bylo widac szczeliny?

dom_2ren.jpg

Napisano

zauważ jak gruby cień rzucają kolumienki, zmień ustawienia światła (radzę jeśli chodzi o mentala, to "mental ray area spot light" i ustawić dość dużą wys., i szer. światła

Napisano

nie wiem czy dałeś na dole (tam gdzie trawa) obiekt typu plane z materiałem matte/ shadow. Wtedy Twoje podłoże ze zdjęcia wzbogaci się o cienie

pozdrawiam

p.s. zwiększ samplowanie cienia bo powinien być chyba bardziej ostry

Napisano

Oki pobawie sie jescze z MRArea, teraz jest MrOmni rozproszony i wlasnie tak dziwnie te kolumny wychodza.

 

Matte/shadowa jest tylko cienie silnie rozproszone ale jak sie przyjzysz to zobaczysz ze sa (te slupki przy chodniku).

 

Proporcje domu/elementow jego wam pasuja, ulozenie domu?

 

Dodatkowy temat/pomoc z uzywanie FG bo jakies glupoty sie tworza na szybach, nie czemu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=150575#post150575

Napisano

co do kolorow (dotyczy to zabarwienia swiatla i tekstur), sproboj uzywac kolorow tych co juz sa na zdjeciu.

radze zrobic inne zdjecie, ktore ma cienie.

 

co do polozenia domu (na renderingo, nie w rzeczywistosci), to ci sie perspektywa nie calkiem zgadza, co prawda tylko troche, ale skoro juz pytasz to ci powiem. patrz na atachment, zielony (geometryczny) horyzont nalezy do zdjecia, czerwony do twojego domko. powinienes tak ustawic zeby horyzonty byly te same, poniewaz kazda pozioma linia powinna sie zbiegac na tym samym horyzoncie (chyba ze jest rownolegla do kamery).

Napisano

Japrostsze rowiązania są najskuteczniejsze. Tyle robiłem pierdól w corelu z perspektywą, a nie pomyślałem żeby linie wyrysowac :0 o rany. Dzięki Ania, przyda się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności