Skocz do zawartości

Problem z renderowaniem - hardware/render farm?


MarysiaClaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z renderowaniem projektu do pracy magisterskiej. Projekt zawiera wiele elementów i nie jestem w stanie wyrenderować wszystkich elementów, które wymodelowałem ponieważ komputer nie daje rady. Po kilku godzinach renderingu program się wyłącza.

 

 

  • Czy bazując na swoim doświadczeniu możecie podpowiedzieć co zrobić lub co usprawnić żeby udało się skończyć projekt?

Parametry komputera:

Płyta główna: MSI Z87-G43 LGA1150, Intel Z87, 4xDDR3, VGA, GbLAN, ATX Z87-G43 HASWELL

Procesor: Intel CORE I5-4670K 3.4GHz LGA1150 BOX HASWELL BX80646I54670K

Chłodzenie CPU: Thermalright HR-02 - Macho 120

Grafika: Gigabyte GeForce GTX 760 OC, 2GB DDR5 (256 Bit), HDMI, DP, DVI, BOX rev 2.0. (wer. OC - OverClock) (potrójny went. WINDFORCE 3) (GV-N760OC-2GD)

Pamięć: 32 GB DDR3

Zasilacz: XFX Core 550W 120mm 80+ (P1-550S-XXB9)

Dysk: 256 GB SSD, 128 GB SSD

Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 Pure Black ATX/USB3.0/SSD ready/3x120mm

 

 

Dodam, że pracuje obecnie na dwóch komputerach, drugi (pożyczony) ma nieco lepszy procesor oraz kartę graficzną. Wizualizacje trwają długo (72 godziny) ale kończą się sukcesem.

Próbowałam również skorzystać z "render farm" ale praca na jednym komputerze trwa w nieskończoność a przy opcji kilkudziesięciu cena diametralnie rośnie...

 

 

  • Czy słabym ogniwem w moim komputerze może być procesor? Czy wymiana zauważalnie wpłynie na czas renderingu?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź i przepraszam, jeżeli powinnam umieścić wątek w dziale Hardware...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hej, nie piszesz w czym renderujesz. Podejrzewam że w Vrayu albo Mental Rayu.

 

Kilka rzeczy które możesz zrobić:

 

- Jeżeli problemem są bardzo ciężkie siatki, użyj Vray Proxy, czy jak to się tam nazywa, albo Mentalowego odpowiednika, co pozwoli na odciążenie samego programu 3d i zmniejszenie zużycia pamięci na tym etapie.

 

Mental ma też opcję automatycznego dzielenia siatek na mniejsze fragmenty, żeby ograniczyć zużycie pamięci w bardzo ciężkich scenach. Vray pewnie też. Jest też opcja ustawienia limitu pamięci, po przekroczeniu którego renderer czyści wszystkie cache i inne śmieci.

 

- Jeżeli masz mnóstwo obiektów w scenie (kilkadziesiąt, kilkaset), rozważ połączenie ich w kilka-kilkanaście większych obiektów. Nie wiem jak Max bo nie używam, ale wiele programów słabo sobie radzi z dużą ilością obiektów.

 

- Jeżeli to jest interior, rozważ doświetlenie sceny w shaderach, np jako podstawy użyj ambient occlusion z niewielkim zasięgiem - będziesz mieć jasno w scenie jeszcze zanim zaczną działać światła, co powinno znacznie przyspieszyć czas renderu. Wtedy możesz nawet wyłączyć GI i zostać przy samym ambient occlusion z dodatkiem area lightów widocznych i ukrytych, które udają bounce lighty.

 

Przepraszam że piszę mało precyzyjnie, dawno nie robiłem nic w Mentalu a Vraya w zasadzie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie Vray, skoro ten dział ;)

 

Potwierdzam że lepiej połączyć (attach) obiekty jeśli ich jest dużo, Max sobie dużo lepiej radzi z małą ilością (przy tej samej ilości poly). Będzie wyczuwalne również w viewportach.

 

Wymiana procesora wpłynie na czas renderingu mniej więcej proporcjonalnie do ilości rdzeni. Ale w pierwszej kolejności zawsze warto przemyśleć i zoptymalizować scenę, Vray ma tu duży potencjał a 72 godziny to długo. Może pokaż ustawienia Vraya i screena sceny.

 

Sprawdź też czy zapełnia się RAM, jeśli tak to tu jest słabe ogniwo (ale można trochę zapobiec w ustawieniach Vraya).

 

Włącz log window pod System, verbose co najmniej 3, może ma jakieś problemy (np. missing maps) na których się zatrzymuje.

 

http://www.cggallery.com/tutorials/vray_optimization/ polecam ten tutorial do optymizacji sceny. Warto też poczytać o ustawieniach w manualu i oglądnąć tam Examples.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Postaram się sprawdzić czy da się jakoś zoptymalizować V-raya. Niestety obrona tuż tuż i nie mam czasu na eksperymenty.

 

Poniżej załączam screen ustawień V-ray + scena:

p36jOygKj - ustawienia

hlnav95Bj - scena

 

Proszę o ewentualne sprawdzenie i wskazówki jak to "odchudzić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tych ustawień pokazanych przez ciebie scena ta powinna się dosyć szybko renderować przynajmniej w tych okienkach masz fabryczne ustawienia. pokaz zakładkę GI i Settings. Na pewno wszystkie drzewa możesz wrzucić do vray proxy, tak samo budynki każdy połączyć w jeden obiekt a następnie do proxa, jeśli coś powielasz to nie używaj opcji copy tylko instance. Sprawdź materiały szczególnie roślinności czy w slocie bump nie posiadają map typu normal bump jeśli tak należy je zamienić na mapki vraynormalbump

http://i.imgur.com/rLf8XAH.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enable built in frame buffer: zawsze warto. Wyłączyć get resolution from Max, w vrayu obok ustawić rozdzielczość, a tą w maxie (zakładka Common) ustawić na 10x10 pixli (żeby nie zapełniała pamięci).

 

Global DMC:

Adaptive amount spróbuj 0,95 (im wyżej tym szybciej)

Noise threshold spróbuj 0,1 (też im wyżej tym szybciej)

-> zmiana szybkości będzie znaczna, oceń sam do jakiej wartości spadek jakości ujdzie

http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_dmc_sampler_examples.shtml

 

Ewentualnie włącz probabilistic lights, bo chyba masz sporo świateł w scenie.

 

I naprawdę polecam przerobić tamten tutorial, potrwa mniej niż te 72 godzin renderowania. Renderuj jakiś mniejszy region obrazka żeby poustawiać i przetestować, w Vray Frame Buffer jest ikonka z czajnikiem i czerwonym prostokątem, tym ustawisz region.

 

Sprawdź też czy wszystkie obiekty mają vrayowe materiały.

 

Renderujesz z vrayowej kamery?

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności