Napisano 4 Listopad 20159 l Witam wszystkich, Jako nowy uzytkownik chcialbym przywitac wszystkich. Przygode z 3d zaczolem okolo 2 tygodnie temu. Wymodelowalem pierwszy obiekt wiec postanowilem sie podzielic rezultatmi. W dalszym ciagu niedociagniecia, nad ktorymi planuje popracowac. Blender - Cycles. Komentarze i krytyka mile widziane. Edytowane 5 Listopad 20159 l przez CyberFountain
Napisano 4 Listopad 20159 l Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render.
Napisano 4 Listopad 20159 l Autor Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render. Ania, dziekuje za pozytywny komentarz :) Niedociagniecia pomedzy lodyzkami i liscmi wynikaja z roznicy w materiale, liscie maja nadana przezroczystosc a lodyzki nie. Jezeli chodzi o geometrie troszke zawalilem na poczatku z modelowaniem. Powoli sie ucze nabledach :) Jest pare rzeczy nad ktorymi bede pracowal. Podloga do zrywki i wymaina ;) Moim zdaniem najgorszy material w scenie. Render szumi, oj szumi. Jestem swiadomy... W chwili obecnej liczenie zajelo okolo 3 godzin :) Musze troszke moja maszyne zmodrnizowac i jakosc renderow sie poprawi :)
Napisano 5 Listopad 20159 l Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach).
Napisano 5 Listopad 20159 l Autor Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Dzieki Ania za wszystkie informacje, poczytalem troche na temat light bounces, udalo mi sie zredukowac czas renderingu prawie o 50% :) W chwili obecnej studiuje doglebnie ustawienia cycles :) Dzieki za nakierowanie mnie we wlasciwym kierunku. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach). Zastanawialem sie jak osiagnac miekkie przejscie na lodyzkach, a tu nagle BAM. Dzieki wielkie, wrzuce podrasowany render jak skoncze ;)
Napisano 5 Listopad 20159 l Autor Potrzebuje troche odpoczac od mojej roslinki, w miedzyczasie postanowilem wymodelowac cos bardziej zlozonego. Po wyrenderowaniu wyszly wszystkie niedociagniecia w geometri. Poduszka na podnozku w dalszym ciagu czeka na wymodelowanie :) Nie jestem w 100% przekonany co do faldek, mozliwe ze bede poprawial. Pierwszy raz mialem doczynienia ze Sculpting Tools, szczerze mowiac to wiekszosc rzeczy z ktorymi sie spotykam w blenderze robie po raz pierwszy ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto