CyberFountain Napisano 4 Listopad 2015 Napisano 4 Listopad 2015 (edytowane) Witam wszystkich, Jako nowy uzytkownik chcialbym przywitac wszystkich. Przygode z 3d zaczolem okolo 2 tygodnie temu. Wymodelowalem pierwszy obiekt wiec postanowilem sie podzielic rezultatmi. W dalszym ciagu niedociagniecia, nad ktorymi planuje popracowac. Blender - Cycles. Komentarze i krytyka mile widziane. Edytowane 5 Listopad 2015 przez CyberFountain
Ania Napisano 4 Listopad 2015 Napisano 4 Listopad 2015 Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render.
CyberFountain Napisano 4 Listopad 2015 Autor Napisano 4 Listopad 2015 Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render. Ania, dziekuje za pozytywny komentarz :) Niedociagniecia pomedzy lodyzkami i liscmi wynikaja z roznicy w materiale, liscie maja nadana przezroczystosc a lodyzki nie. Jezeli chodzi o geometrie troszke zawalilem na poczatku z modelowaniem. Powoli sie ucze nabledach :) Jest pare rzeczy nad ktorymi bede pracowal. Podloga do zrywki i wymaina ;) Moim zdaniem najgorszy material w scenie. Render szumi, oj szumi. Jestem swiadomy... W chwili obecnej liczenie zajelo okolo 3 godzin :) Musze troszke moja maszyne zmodrnizowac i jakosc renderow sie poprawi :)
Ania Napisano 5 Listopad 2015 Napisano 5 Listopad 2015 Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach).
CyberFountain Napisano 5 Listopad 2015 Autor Napisano 5 Listopad 2015 Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Dzieki Ania za wszystkie informacje, poczytalem troche na temat light bounces, udalo mi sie zredukowac czas renderingu prawie o 50% :) W chwili obecnej studiuje doglebnie ustawienia cycles :) Dzieki za nakierowanie mnie we wlasciwym kierunku. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach). Zastanawialem sie jak osiagnac miekkie przejscie na lodyzkach, a tu nagle BAM. Dzieki wielkie, wrzuce podrasowany render jak skoncze ;)
CyberFountain Napisano 5 Listopad 2015 Autor Napisano 5 Listopad 2015 Potrzebuje troche odpoczac od mojej roslinki, w miedzyczasie postanowilem wymodelowac cos bardziej zlozonego. Po wyrenderowaniu wyszly wszystkie niedociagniecia w geometri. Poduszka na podnozku w dalszym ciagu czeka na wymodelowanie :) Nie jestem w 100% przekonany co do faldek, mozliwe ze bede poprawial. Pierwszy raz mialem doczynienia ze Sculpting Tools, szczerze mowiac to wiekszosc rzeczy z ktorymi sie spotykam w blenderze robie po raz pierwszy ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się