Posted November 4, 20159 yr Witam wszystkich, Jako nowy uzytkownik chcialbym przywitac wszystkich. Przygode z 3d zaczolem okolo 2 tygodnie temu. Wymodelowalem pierwszy obiekt wiec postanowilem sie podzielic rezultatmi. W dalszym ciagu niedociagniecia, nad ktorymi planuje popracowac. Blender - Cycles. Komentarze i krytyka mile widziane. Edited November 5, 20159 yr by CyberFountain
November 4, 20159 yr Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render.
November 4, 20159 yr Author Jak na 2 tygodnie nieźle. Model prosty ale czysto wykonany (oprócz zbyt ostrego przejścia między łodyżkami a liśćmi), przyzwoite materiały, przyjemne oświetlenie, ładnie zagrane cieniem. Tylko trochę za bardzo szumi render. Ania, dziekuje za pozytywny komentarz :) Niedociagniecia pomedzy lodyzkami i liscmi wynikaja z roznicy w materiale, liscie maja nadana przezroczystosc a lodyzki nie. Jezeli chodzi o geometrie troszke zawalilem na poczatku z modelowaniem. Powoli sie ucze nabledach :) Jest pare rzeczy nad ktorymi bede pracowal. Podloga do zrywki i wymaina ;) Moim zdaniem najgorszy material w scenie. Render szumi, oj szumi. Jestem swiadomy... W chwili obecnej liczenie zajelo okolo 3 godzin :) Musze troszke moja maszyne zmodrnizowac i jakosc renderow sie poprawi :)
November 5, 20159 yr Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach).
November 5, 20159 yr Author Cycles nie jest najszybszy renderem, ale jest kilka sposobów na zmniejszenie czasu renderingu bez modernizacji maszyny, wpisz w google: optimize cycles, albo cycles speed up rendering. Np. poprawne ustawienie tile size (zależnie czy renderuje cpu czy gpu), ograniczenie glossy bounces w materiałach za pomocą light path node, branched path tracing, ustawienia bounces i sampli w renderze i światłach, ... Zawsze przed kupnem nowej maszyny zastanowiłabym się nad ustawieniami sceny. Dzieki Ania za wszystkie informacje, poczytalem troche na temat light bounces, udalo mi sie zredukowac czas renderingu prawie o 50% :) W chwili obecnej studiuje doglebnie ustawienia cycles :) Dzieki za nakierowanie mnie we wlasciwym kierunku. Te przejścia łodyżek z liśćmi można by załatwić nadając koniuszkom łodyg przezroczystość (mix node sterowana jakąś mapką która jest jasna na końcach). Zastanawialem sie jak osiagnac miekkie przejscie na lodyzkach, a tu nagle BAM. Dzieki wielkie, wrzuce podrasowany render jak skoncze ;)
November 5, 20159 yr Author Potrzebuje troche odpoczac od mojej roslinki, w miedzyczasie postanowilem wymodelowac cos bardziej zlozonego. Po wyrenderowaniu wyszly wszystkie niedociagniecia w geometri. Poduszka na podnozku w dalszym ciagu czeka na wymodelowanie :) Nie jestem w 100% przekonany co do faldek, mozliwe ze bede poprawial. Pierwszy raz mialem doczynienia ze Sculpting Tools, szczerze mowiac to wiekszosc rzeczy z ktorymi sie spotykam w blenderze robie po raz pierwszy ;)
Create an account or sign in to comment