Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć! Tworzę model słuchawek KOSS Porta Pro II. Na boku słuchawek jest zamontowana malutka plakietka [patrz zdjęcie]. Tutaj pojawia się problem. Nie widać tego na tym zdjęciu dobrze ale napis PERFECT ZONE jest chromowany. Prostokąty tuż obok są "metaliczne" ale nie aż tak bardzo połyskujące jak napis [myślę, że określenie matowy chrom będzie pasować idealnie]. Plakietka jest matowa z delikatnym "połyskiem". Góra czarna, dół szary [kolor brudnego aluminium].

 

Kompletnie nie wiem jak to zrobić, aby napis był chromowany [lustro], a reszta matowa [pomijając metaliczne prostokąciki]

 

Pracuję na Vray Mtl. Bazowy kolor "chrom". Difiuse - compositing material. Nakładam grafikę, oraz maskę. Wychodzi ok, ALE... Całość jest bardzo połyskująca. Napis jest chromowany [kolor bazowy], ale również jpg. nałożony na plakietkę jest połyskujący. Za prostokąty się nawet nie brałem.

 

Jak to "ugryźć"?

 

Zawias 1 [kolor mattowy biały], 2 i 3 Difuse chrom, 4 Prawdziwy detal

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Composite material z maskami.

Brzmi jakbyś użył composite map zamiast material.

Edytowane przez Ania

Napisano
  • Autor

Użyłem tej techniki

 

Rozumiem, że materiał bazowy elementu [plakietki] ma być CHROM

Matową powłokę uzyskam przez zmianę opcji maski? Zakładka 'maski" tam gdzie docelowo jest ustawione - Normal?

Na każdy element grafiki stworzyć maskę? Tzn. Napis ma mieć swoją maskę, prostokącik swoją itd.? Bardzo proszę o pomoc.

Napisano

Namieszałam, sory. Myślałam że Composite Material ma maski, a nie ma.

 

Użyj VrayBlend materiał, do base włączasz chrom (twój VrayMat, ale bez tych Composite maps), do następnego slota ten czarny matowy (ciemny VrayMat z niskim glossy)

http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayBlendMtl

Do Blend Amount podłączasz czarnobiałą teksturę która jest biała w miejscach z czarnym matowym materiałem, a czarna w miescach z chromem.

Do następnych slotów możesz dołożyć kolejne materiały które masz na obiekcie, również z maskami. Zawsze tam gdzie białe, ukazuje się dany materiał.

 

Tak jak próbowałeś z Composite map też się da, ale trzeba by mocno kombinować, ponieważ materiały różnią się wieloma właściwościami (diffuse, reflection, glossy, bump) i do każdego kanału musiałbyś dać mapę. Prościej będzie VrayBlend, ponieważ wtedy używasz dwóch całkowicie niezależnych VrayMat, dużo łatwiej dopasować.

Edytowane przez Ania

Napisano
  • Autor

Czytając to kompletnie nie mam pojęcia o co chodzi :) Modelowaniem zajmuję się stosunkowo od niedawna. Ale... poradzę sobie. Im bardziej coś jest zawiłe tym mocniej zapada w pamięć podczas nauki. Wiem, że za pierwszym razem nie wyjdzie :) Dziękuję za pomoc. Jak gdzieś się zablokuję to będę pisał. Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności