Posted November 24, 20159 yr Cześć! Tworzę model słuchawek KOSS Porta Pro II. Na boku słuchawek jest zamontowana malutka plakietka [patrz zdjęcie]. Tutaj pojawia się problem. Nie widać tego na tym zdjęciu dobrze ale napis PERFECT ZONE jest chromowany. Prostokąty tuż obok są "metaliczne" ale nie aż tak bardzo połyskujące jak napis [myślę, że określenie matowy chrom będzie pasować idealnie]. Plakietka jest matowa z delikatnym "połyskiem". Góra czarna, dół szary [kolor brudnego aluminium]. Kompletnie nie wiem jak to zrobić, aby napis był chromowany [lustro], a reszta matowa [pomijając metaliczne prostokąciki] Pracuję na Vray Mtl. Bazowy kolor "chrom". Difiuse - compositing material. Nakładam grafikę, oraz maskę. Wychodzi ok, ALE... Całość jest bardzo połyskująca. Napis jest chromowany [kolor bazowy], ale również jpg. nałożony na plakietkę jest połyskujący. Za prostokąty się nawet nie brałem. Jak to "ugryźć"? Zawias 1 [kolor mattowy biały], 2 i 3 Difuse chrom, 4 Prawdziwy detal
November 24, 20159 yr Composite material z maskami. Brzmi jakbyś użył composite map zamiast material. Edited November 24, 20159 yr by Ania
November 24, 20159 yr Author Użyłem tej techniki Rozumiem, że materiał bazowy elementu [plakietki] ma być CHROM Matową powłokę uzyskam przez zmianę opcji maski? Zakładka 'maski" tam gdzie docelowo jest ustawione - Normal? Na każdy element grafiki stworzyć maskę? Tzn. Napis ma mieć swoją maskę, prostokącik swoją itd.? Bardzo proszę o pomoc.
November 25, 20159 yr Namieszałam, sory. Myślałam że Composite Material ma maski, a nie ma. Użyj VrayBlend materiał, do base włączasz chrom (twój VrayMat, ale bez tych Composite maps), do następnego slota ten czarny matowy (ciemny VrayMat z niskim glossy) http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayBlendMtl Do Blend Amount podłączasz czarnobiałą teksturę która jest biała w miejscach z czarnym matowym materiałem, a czarna w miescach z chromem. Do następnych slotów możesz dołożyć kolejne materiały które masz na obiekcie, również z maskami. Zawsze tam gdzie białe, ukazuje się dany materiał. Tak jak próbowałeś z Composite map też się da, ale trzeba by mocno kombinować, ponieważ materiały różnią się wieloma właściwościami (diffuse, reflection, glossy, bump) i do każdego kanału musiałbyś dać mapę. Prościej będzie VrayBlend, ponieważ wtedy używasz dwóch całkowicie niezależnych VrayMat, dużo łatwiej dopasować. Edited November 25, 20159 yr by Ania
November 25, 20159 yr Author Czytając to kompletnie nie mam pojęcia o co chodzi :) Modelowaniem zajmuję się stosunkowo od niedawna. Ale... poradzę sobie. Im bardziej coś jest zawiłe tym mocniej zapada w pamięć podczas nauki. Wiem, że za pierwszym razem nie wyjdzie :) Dziękuję za pomoc. Jak gdzieś się zablokuję to będę pisał. Pozdrawiam!
Create an account or sign in to comment