Kroopson Napisano 17 Grudzień 2015 Napisano 17 Grudzień 2015 Hej - może ktoś będzie wiedział czy da się jakoś pythonem/API zablokować wyświetlanie marking menu prawym klawiszem myszy?
praetorian Napisano 17 Grudzień 2015 Napisano 17 Grudzień 2015 Podejrzewam, że prościej może być zablokować prawy przycisk myszki po prostu ;)) A na serio - nie wiem, nadpisać wszystkie MELe które tworzą MarkingMenus ? Zadanie dość osobliwe
Kroopson Napisano 17 Grudzień 2015 Autor Napisano 17 Grudzień 2015 Wtapiam sobie viewport w swój QWidget, niestety próba przechwycenia eventa mouseClickEvent nic nie daje. Nie pamiętam już jak w Qt jest zrobiona propagacja eventów - czy od dzieci do rodziców czy też od rodziców w głąb. Dlatego szukam melowych obejść.
Kroopson Napisano 17 Grudzień 2015 Autor Napisano 17 Grudzień 2015 Wydaje mnie się że mogę nadpisać buildObjectMenuItemsNow w taki sposób, żeby usuwało wszystkie itemy z marking menu i blokowało ich odtworzenie na czas, kiedy mój widget jest wyświetlany ( to jest modalny dialog ).
Kroopson Napisano 17 Grudzień 2015 Autor Napisano 17 Grudzień 2015 Ok - rozkminiłem. Override'uję tą funkcję na starcie widgeta. global proc buildObjectMenuItemsNow( string $parentName) { if (`exists DRUseModelingToolkitMM` && DRUseModelingToolkitMM($parentName)) { return; } global int $gIsMarkingMenuOn; if (`popupMenu -e -exists $parentName`) { popupMenu -e -deleteAllItems $parentName; } } Na zamknięciu przywracam defaultowy kod. Wydaje się działać
ca mel Napisano 19 Grudzień 2015 Napisano 19 Grudzień 2015 (edytowane) Hej - może ktoś będzie wiedział czy da się jakoś pythonem/API zablokować wyświetlanie marking menu prawym klawiszem myszy? Najprościej byłoby chyba zablokować popup menu w postMenuCommand dla button 3 w ModelEdMenu.mel A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie moich zagwozdek: 1. Hypershade. Próbuję przerobić nowy Hypershade 2016 tak, żeby po dwukrotnym kliknięciu węzła (w tym dolnym okienku widoku nodów), otworzył stary dobry Atribute editor (ten nowy zubożony w okienku HS mam wyłączony). Hypergraph, który tak samo wyświetla nody, działa właśnie w ten sposób, ale nie mogę dojść gdzie jest odpowiedni kod odpowiadający za tę kwestię w Hypershade. Pokombinowali tam bardzo, chyba jakoś na siłę wstawili w hypershade moduły hypergraph z jakoś dziwnie poblokowanymi opcjami. 2. Curve editor. Maya 2010 - 2014 w Curve editor miała znaczniki rodzaju tangenta w postaci zapalającego się przycisku. Gdy zaznaczone klatki były ze sobą zgodne (Spline, Linear, Plateau) przycisk do ich wyboru zostawał podświetlany. Da się jakoś przywrócić w prosty sposób tę miłą cechę w 2016 ? Pewnie będę musiał dopisać kilka rzeczy w którymś pliku od graph editora, póki co zrobiłem sobie hud wyświetlający w miarę inteligentne info o kluczach. Ale może ktoś już rozkminiał tę kwestię i przerobił Graph editor żeby działał po staremu? 3. To pewnie będzie trudne, o ile w ogóle wykonalne. Przerobiłem sobie środkowy klawisz w ModelEdMenu.mel tak żeby działał jak prawy z modyfikatorem shift, czyli w viewporcie po jego wciśnięciu mam komendy dla poly/nurbs itd zamiast standardowego działania. I teraz pytanie - czy da się sprawić, żeby przy wybranym narzędziu scale/translate, albo każdym innym niż zaznaczanie, działał znów jak środkowy klawisz w chwili gdy kursor jest na manipulatorze? Albo w chwili gdy kursor nie jest nad zaznaczonym obiektem, zamieniał się znów w środkowy klawisz? Chodzi mi o używanie go do komend, ale np po przesunięciu nad obiekt lub manipulator, można by go używać do skalowania albo przesuwania. Czyli sprawić, żeby była jakaś wybiórczość w zależności od tego gdzie znajduje się kursor. Edytowane 19 Grudzień 2015 przez ca mel
ca mel Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 To też sam sobie odpowiem, może komuś się przyda: Na pierwszy ogień poszedł Curve editor i niepokazywanie rodzaju tangenta na zaznaczonym kluczu. Okazuje się, że programiści Autodesku zrobili błąd w formatowaniu stringa, plik loadAnimMenuLibrary.mel catchQuiet(`format -s $tmp0 "iconTextCheckBox -e -v true ^sTanButton"`); po czym zapomnieli sobie o ewaluacji tak skonstruowanego polecenia. Swoją drogą dziwna sprawa, wyszedł SP5, błąd dalej niepoprawiony. Może nikomu nie przeszkadza brak tej bardzo fajnej funkcji. Dołączam poprawiony plik plus przerobiony nieco sam graphEditor.mel - z kompletnym, wygodnym menu pod prawym klawiszem, wyciągniętym jeszcze z M2012. m2016.zip
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się