Skocz do zawartości

Animacja 3D: bitwa w kosmosie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

przedstawiam swoja kolejna prace w 3D (3-cia).

bedzie to cos w stylu bitwy w kosmosie o planete.

na razie przedstawiam wstepna animacje hmm powiedzmy prologu.

a z biegiem czasu bede upgrejdowal animacje.

 

wrzucam 2 wersje filmiku:

w wersji 1:1 500 x 300 pixeli ok 44 MB

w wersji mniejszej jakies 300 x 200 pixli (ile MB jeszcze nie wiem ale pewnie duzo mniej)

----------------------------

oczywiscie jestem swiadom wielu niedociagniec (szpary miedzy obiektami, zbyt duzy bump na planecie itd).

 

prosilbym o ocene czy ogolnie filmik sie podoba

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zybi a nie mozesz dac linka ? ;) to przeciez konto na neostrada.pl wiec nie mozesz linkowac z html ?

 

np. mi nie chce sie pieprzyc z cute ftp i iexplorer siada jak pod ftp sie lacze ...

 

znacznie wygodniejsze bylo by wlasnie zwyszajne linki ;)

Napisano

Ogólnie pomysł myślę, że ciekawy;] Niektóre ujęcia fajne, ale niektóre do bani (tych chyba nawet trochę więcej:P). Podoba mi się lot w tunelu hmm... czasoprzestrzennym?:) Czy jak to sie to zwie:) Ale samo pojawianie się tego tunelu nieciekawe jakieś takie... Co by tu więcej hmmm... po dopracowaniu, może coś z tego będzie;) Pozdrawiam. Powodzenia

Napisano

Mi się nie podoba żadne ujęcie oprócz tego lotu w tunelu.

Wszystko jakoś tak prymitywnie wykonane, jak za czasów amigi ;)

Te statki lecą 1 km/yr (1 kilometr na rok). Ujęcia są w większości stanowczo za długie i zbyt statyczne...

Napisano

Przede wszystkim starsznie to nuuuuuudne! Dlugie ujecia gwiazd w oczekiwaniu na wlot w kadr dwoch statkow low poly? Skroc w montazu z 2 minut do 30 sekund, dodaj jakis prosty podklad muzyczny zeby sie ciekawiej ogladalo.. Inaczej calosc zniecheca bardzo. I nie chce sie drugi raz ogladac.. wiec i pomoc znikoma..

 

Nie wiem na ile gleboko wchodzisz w kontrole ruchu kamery, ale proponuje wiecej potestowac zmiane dynamiki w track view, bo malo plynnie jest.

Napisano

Mam dosc powazny updejt mojego filmiku ale najpierw odpowiem na kilka uwag krytycznych:

 

leander,

 

co do dluzyzn, faktem jest ze bez dzwieku sa dluzyzny ale ja mam w glowie co gdzie i kiedy ma zagrac i zadzwieczec i wydaje mi sie z kiedy dorobie dzwiek a to dopiero na koncu wszystkich prac w 3D to wtedy jedno bedzie uzupelnialo drugie. jestem fanem s-f i naogladalem sie roznych filmow z bitwami w kosmosie i wierz mi ze tam tez staki kos. nie lataja jak samolociki z papieru a klimat buduje dopiero odpowiednia muzyka ale oczywiscie po czesci zgadzam sie z toba bo rezyser ze mnie do bani a i lenuch.

a co do uzywania track view, no uzywam a wyniki w jaki sposob to wy ocenicie.

 

probab,

 

co do lotu statkow 1 km/y . to jak inaczej pokazac ogrom statku na tle gwiazd jak wlasnie nie animujac jak sie powoli i majestatycznie przesuwa na tle gwiazd.

 

co do grafiki ala amiga to faktycznie renderowalem z malym antyaliasingiem zeby bylo szybciej. teraz wszystko przerenderowalem raz jeszcze z lepszym parametrem.

 

MrRychu,

 

co do pojawienia sie tego tunelu to fakt mnie tez sie nie podobal. teraz zrobilem nowy, mam nadzieje ze sie spodoba.

 

 

tu link do nowej wersji animacji, waga ok. 40 MB divix 5.1

 

http://zibi1970.neostrada.pl/test.avi

 

 

czekam na uwagi

Napisano

Sam tunel mi sie podoba ale pierwsze fazy otwierania sa do bani. Nie lepiej to załatwić m.in. flarami? Będzie znacznie lepiej. Niektóre ujęcia sa spoko, ale tak jak napisaleś bez oprawy dźwiękowej to nie czyma się kupy zabardzo. Przedstawienie słońca też jest kiepskie. Wygląda jakby było bardzo małych rozmiarów. Popraw to!!! Niech słońce będzie nieruchome względem tła gwiazd. Najazd ujęcia na Jowisz jest też nieprzemyślany, tak samo jak scena z wylotem statków z tunelu.

Reszta może być, widać, że jesteś nafaszerowany filmami tego typu i to dobrze. Sam lubie takie filmy. Tylko problem w tym, że u ciebie to troche jest bezmyslnie zrobione, ale mam nadzieję, że animacja wyjdzie dobrze. Tak poza tym to powiem, żę na prawie samym końcu animacji jak flota wylatuje ze statku, to jest ujecie jak kamera widzi ich przód a potem tył. Ten moment zmiany widzenia jest zdecydowanie za szybki. Widz powinien się przyglądnąć maszynie. Zmniejsz szybkość pojazdów lub nadaj stała prędkość kamerze w kierunku zgodnym z statkami.

 

ps. nie ogladałem pierwszego filmiku wiec nie wiem jakie sa postepy.

 

Życze powodzenia :)

Napisano

Jako ze nie specjalnie chcecie sie dzielic swoimi uwagami co do moich wypocin prezentuje ponizej kilka kadrow z animacji. moze to zacheci was do sciagniecia reszty :-) i pozniejszeje oceny.

 

oczywiscie ta animka nie jest jeszcze koncowym filmem, wciaz poprawiam i dorabiam nowe scenki.

Napisano

z tych skrinow to fajnie jest ale filmiku nie oglądalem bo mi sie niechce czekac na 40mb z transferem 100 kbp/s (chyba tak sie pisze :/). A jak z muzyką masz problem to porprostu z star treka walnij ;].

Napisano

40MB z prędkością 100kb/s to chyba jeszcze nie najgorzej:) Raptem 4 minuty (jeśli dobrze liczę:P) Ja ściągałem trochę ponad 2 minutki, ale nie pamiętam przy jakim speedzie. Co do samej animacji wypowiadałem się wcześniej:) Jak dla mnie 2 wersja lepsza, ale jeszcze pojawianie się tunelu jest beznadziejne;] No i jak narazie to bez muzyki się dłuży, jeszcze jedno, trochę dziwnie zachowuje się kamera na tej hm... stacji orbitalnej gdy kręcą się razem. Jakoś to mi nie pasi, za to przelot hmm.. myśliwców świetny, szczególnie podoba mi się ujęcie z wnętrza kabiny;] Tak to chyba narazie tyle, czekam na więcej no i na dźwięk:P

 

Pozdrawiam

Napisano

Mi to się ściągało około 45 min na neostradzie (163 kilo, ale sciagaja sie pliki z predkoscia 15 kilogramow/sec.) Pierwszej wersji nie widziałem, ale przed Tobą jeszcze duzo pracy nad tym projektem. Szczególnie jeśli chodzi o kamerki oraz efekty FX.

 

Pozdro 4 ALL

tak 3may

Napisano

no witam ponownie. umieszczam swoj filmik wzbogacony o kolejnych kilka sekwencji.

link: http://zibi1970.neostrada.pl/test.avi waga 32 MB

 

od siebie jeszcze dodam ze w koncu zaczely sie wybuchy :-)

w tych nowych sekwencjach brakuje jeszcze warstwy ze strzalami laserowymi miedzy statkami ale oczywiscie sie dorobi pozniej - musicie sobie je wyobrazic (caly czas zastanawiam sie jak je dorysowac recznie zeby wygladalo w miare realnie bez zmudnego animowania w maxie kazdego toru lotu wystrzalu).

co do pojawienia sie nadprzestrzeni MrRychu mysle nad tym i poprawie. ta praca kamery przy tej stacji tez mnie wnerwia wiec poprawie.

 

a jeszcze jedno. nie puszczajcie animki na caly ekran bo bedzie zbyt wyblurowana. proponuje zostawic oryginalna rozdzielczosc lub niewiele zwiekszyc.

Napisano

Ziibi.... no co ty... ręcznie bedziesz strzałuy robił??? nie lepiej emiterami???

Jesli dla Ciebie żmudne jest animowanie lotu lasera. to powiedz mi jak zachowasz trajektorie animujac recznie przy zmianie ustawienia kamery...

 

Najbardziej podobaja mi sie explozje.... sam robiłeś? czy z jakiejs biblioteki są?

Napisano

tak wybuchy zdecydowanie najfajniejsze, i przejscie w tunelu tez. Ogolnie animka ok, tylko na poczatku to wszystko sie dzieje strasznie wolno, za wolno jak dla mnie.

Wywal flare z pierwszego ujecia (ogolnie ruch kamery jakis dziwny tam jest), 3 stopniowe przyblizenie ziemi fajne ale za wolne, zrob tak zeby trwalo tyle co wymowienie 123 :-) i nie ruszaj potem kamery, tylko najlepiej od razu przybliz na stacje.

Modele ok, najlepsze male samolociki, natomiast statkom obcych przydaloby sie wiecej drobnego detalu, bo nie czuc ich wielkosci.

Ogolnie animka in plus, i rzeczywiscie lepiej wyglada w swojej rozdzialce :-)

Napisano

asblaze,

no wlasnie sie zastanawiam jak to zrobic recznie bo robic trajektorie w maxie to za dlugo trwa a jednak promien musi wylecic i trafic w miejsce wybuchu. modelujac kazdy strzal osobno to kur... mozna dostac. emiterami powiadasz .... sprawdze.

a wybuchy tak. to moja robota. dwie rozne animowane tekstura wybuchu na plaszczyznach poobracanych w rozne strony.

 

sanki,

tak ten duzy statek mial miec nadbudowki i co tam sie da zrobione prze mapy displacement ale niestety komp wiesza sie zaraz po wcisnieciu "render" a plugina Greeble poznalem za puzno.

prace kamer jeszcze poprawie w paru ujeciach.

 

ps. dzieki chopaki za opinie

Napisano

MrRychu, VP61 advancet profile z kodeck packa K-Lite. wciaz sie miotam z tymi kodekami bo szukam takiego co mi zrobi najmniejsza objetosc przy w akceptowalnej jakosci. kodowalbym w xvidzie czy divxe ale skubance robia kasze na ekranie kiedy nimi koduje.

 

dopisze jeszcze ze ta eksplozja tego wielkiego nie zadawala mnie jeszcze wiec postaram nad nia popracowac. kurde coraz wiecej rzeczy do poprawy mi zostaje, otwarcie nadprzestrzeni, ruch kamery na stacji i teraz to :-) a to jeszcze nie polowa calego filmiku. acha, animacje strzalow zrobilem jednak recznie w photoshopie.

Napisano

umieszczam jeszcze raz swoj filmik na nowo zakodowany tym razem Divx-em 5 (w koncu sie udalo) i mam nadzie ze teraz nie bedzie problemow z odczytem.

 

MrRychu,

nadprzestrzen pojawia sie juz inaczej. ocen :-)

 

ruch kamery na stacji jeszcze do bani ale poprawie.

 

troche poskracalem niektore sekwencje.

-----------

 

dla tych co nie sciagali umieszczam parenascie obrakow z tego co tam sie dzieje. moze to zacheci was do opiniowania moich wypocin.

Napisano

heh :)

czytałem :) Myślałem że to nie ten, bo ściągnełem ten plik ale nie moge go odtworzyc - pojawia się komunikat "wystapil blad w aplikacji i zostanie ona zamknięta" tak samo jest w winampie, mediaplayerze i vplayerze... Inne filmiki chodzą mi spox...

czy tylko ja mam taki problem?

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności