Tempe Napisano 26 Grudzień 2015 Napisano 26 Grudzień 2015 Witam, Pytanie jest następujące: Czy na rynku istnieje aplikacja, która całą brudną robotę związaną z UVkami odwala z automatu za użytkownika? Załóżmy, że mam w maxie gotowy model statku high-poly. Chce go oteksturować a potem wrzucić gotowego do Unreala. Bez zabawy z UVkami. Powiedzmy eksportuje .obj albo inny format z maksa do tegoż właśnie poszukiwanego programu, on sam tworzy swego rodzaju "koordynaty" dla tekstur po czym zaczynam sobie po nim malować jak tylko mi się podoba. Może się mylę ale coś takiego ma chyba ZBrush, słyszałem również o 3D Coat i substance painterze. Nie wiem jednak na ile te aplikacje można zastosować do powyżej opisanego zadania. Na UV'ki schodzi mi strasznie dużo czasu, nie jestem w nich biegły i szukam czegoś co mogłoby mi pomóc. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
rice Napisano 26 Grudzień 2015 Napisano 26 Grudzień 2015 Jeżeli to ma być game art to nie istnieje coś takiego.
Tempe Napisano 26 Grudzień 2015 Autor Napisano 26 Grudzień 2015 Jeżeli to ma być game art to nie istnieje coś takiego. A jeśli chodzi o normalny rendering? W sensie np. wizualizacja?
Maciek Jutrzenka Napisano 26 Grudzień 2015 Napisano 26 Grudzień 2015 Tak istnieje i to nawet dużo. Ale efektywność map UV. nie jest najlepsza, a w gamearcie zagospodarowanie przestrzeni wysepek UV jest dosyć istotne.
Tempe Napisano 26 Grudzień 2015 Autor Napisano 26 Grudzień 2015 Tak istnieje i to nawet dużo. Ale efektywność map UV. nie jest najlepsza, a w gamearcie zagospodarowanie przestrzeni wysepek UV jest dosyć istotne. A pomijając game art i zakładając, że praca w takiej aplikacji miała by służyć zrobieniu jedynie ładnego renderu, mógłbym prosić o polecenie czegoś konkretnego?
muody Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 (edytowane) Mari i 3DCoat obsługują PTexa. Pod koniec pracy możesz ewentualnie zrobić sobie zwykłe UV i przepalić (bake) PTexa na UV. Wtedy obsłuży Ci to każdy silnik/renderer. Proste acz nie idealne UV wygenerujesz sobie w Blenderze: - File > Import > OBJ (lub FBX) - prawy klik na obiekcie żeby go zaznaczyć - [Tab] żeby wejść w tryb edycji siatki - zaznacz wszystkie vertexy [A] - -> Smart UV Project, angle między 66 a 80, island margin nie-zerowy np. 0.001, OK - wyjdź [Tab'em], File > Export Substance Painter wymaga UV już zrobionych. ZBrush pozwala malować bez nich, ale to jest po prostu 1 kolor na polygon (polypaint). Edytowane 29 Grudzień 2015 przez muody
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się