Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czesc!

Mam taki dosc drobny problem ale za czorta nie wiem jak sobie z tym poradzic.

Mianowicie, chodzi o kwestie odznaczania warstw w zbrushu. Na skrypcie zobrazuje w czym rzecz:

A: na obrazku A widzimy, ze jakis typek w swoim zbrushu ma 4 warstwy z ktorych 1wsza jest aktywna i ma poziom 3 natomiast pozostale maja inny poziom podzialu subd.

B: obrazek B- ten sam typek robi deselekcje warstwy pierwszej(na ktorej ciagle ma poziom subd. 3) poczym przechodzi do warstwy drugiej, ktora ma poziom subdiv. 5.

C: na ostatnim obrazku widac moje zbrusha.

 

problem polega na tym, ze nie wiem jak odznaczyc warstwe. Gostek robi to poprostu klikajac na warstwe w miejscu ktore odpowiada polozeniu suwaka na panelu warstwy w moim zbrushu. A nastepnie moze tworzyc nowa i przechodzic na wyzsze poziomy subdiv. co nie oddzialuje na poprzednie warstwy. Ja tak nie moge zrobic gdyz...klikam wlasnie na suwak ktory jakby przeszkadza i zmienia wartosc warstwy intensity. Natomiast tworzenie nowych warstw z wyzszymi poziomami subdivide skutkuje zaaplikowaniem tych samych ustawien tegoz subdivida na kazdej z poprzednich warstw za wyjatkiem ustawienia wartosci intensity, ktora jest indywidualna dla kazdego layera.

 

Tak wiec chcialbym stworzyc 3 warstwy dajmy an to z ktorych 1wsza mialaby poziom subd 2, druga poziom subd 3 natomiast 3cia wartswa poziom subd 4 wszystko w obrebie tego samego obiektu oczywiscie.

Moge sprobowac jeszcze aktywowac enable customize i wyrzucic przeszkadzajacy suwak ale to zabawne rozwiazanie raczej nie poskutkuje hehe.

Gosc z pewnoscia ma starsza wersje zbrusha, jednak to chyba nie stanowi problemu.

 

Przepraszam za malo klarowny opis problemu, ktory jest dosyc prosty w swej naturze, jednakze chyba nie dalo sie inaczej.

pozdrawiam

 

YmFuTlW.jpg?1

Edytowane przez genitalius
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie tak. Wszystkie warstwy, niezależnie kiedy je stworzysz, odnoszą się zawsze do najwyższego poziomu subdiva jaki ma mesh. Subdivy to dane nadrzędne (bazowe pozycje vertów), warstwy to dane dodatkowe (przesunięcie vertów). To dokładnie to samo co blendshape / shapekey w innych softach. Jak zrobisz warstwę, porzeźbisz na niej i potem dodasz kolejnego subdiva to dane w tej warstwie automatycznie dopasują się do większego zagęszczenia siatki (czyli zupełnie nie tak jak w innych softach ;) ).

 

Gość tak sobie nazwał te layery żeby zobrazować sobie na jakim zagęszczeniu detalu pracował na danej warstwie, to informacja tylko dla niego.

 

W obecnej wersji zbrusha edycje layera włączasz/wyłączasz klikając w tą kropkę która jest na prawo od slidera intensity.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności