margaret1007 Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 Renderuję scenę o wymiarach ok. 5000X3500, mam zatem pytanie jakie optymalne ustawić parametry irradiance map, light cache, subdives światła i materiałów takich jak beton,szkło,metal, żeby laptop o pamięci 16Gb, procesorze i7, udźwignął taki render?
tiger250 Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 To są raczej indywidualne ustawienia dla różnych rodzajów scen. Zależy co renderujesz. Ciężko coś doradzić koro nawet nie wiadomo co tam robisz :)
polka dot Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 na zużycie ramu głównie wpływa ciężar geometrii (ilość polygonów) i wielkość tekstur o ile mi wiadomo.
margaret1007 Napisano 19 Styczeń 2016 Autor Napisano 19 Styczeń 2016 Dziękuję za szybki odzew :) Faktycznie, nie pomyślałam o tym, że to zależy od sceny. Prześlę kilka ujęć zrobionych w małej rozdzielczości. Także chciałabym zapytać o Adaptive DMC Sampler. Czy w przypadku takich scen jaki mogę ustawić, żeby przyspieszyć render? Normalnie używam min.2, max. 5. Model nie ma wielu poligonów, to raczej proste bryły. Rozdzielczość bit map takie jak mają w arroway textures, np. 2800X1900, czy to za dużo czy optymalnie? Bumpy mam na 15, czasem 20, blur na 0,4. Subdives w materiałach zawsze poniżej 20.
polka dot Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 zdecydowanie można zmniejszyć tekstury arroway, zwłaszcza do ujęć w rozdzielczości, jaką pokazujesz.
skalpel3d Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 (edytowane) Betony, czerwony blat i ciemna podłogę daj do materiału overridemtl bo ci paskudzą render http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Override+Material+%7C+VRayOverrideMtl a jaki masz parametr color noise w adaptive dany, zamieszczaj na forum zrzut z ustawień z setup render. Sypie ci się na ujęciach AA w wielu miejscach masz ząbkowanie krawędzi pewnie masz zastosowanego Catmula on mocno ostrzy a na dodatek mocno spowalnia renderowanie. Sudbivids odpowiadają w materiałach za jakość np refleksów podbijając je powodujesz ze materiał nie szumi w odbiciach i tu zależnie od tego jaki efekt chcesz otrzymać podwyższa się je 20 może być w wielu przypadkach na prawdę za małą wartością. Najlepiej daj któraś z tych wizek w pełnym wymiarze to będzie łatwiej powiedzieć gdzie ci coś szumi a gdzie jest oki Edytowane 19 Styczeń 2016 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się