Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam, od pewnego czasu ucz臋 si臋 programu 3ds max, na razie jestem na bardzo wczesnym etapie- robi臋 tutoriale wbudowane w program. Og贸lnie moim celem jest osi膮gn膮膰 w rok, p贸艂tora, taki poziom, 偶eby samemu m贸c robi膰 animacje (postaci, otoczenie, tekstury, animacje postaci, o艣wietlenie) na poziomie gier z psxa- przyk艂ad

(chodzi o te filmiki w real time, nie prerenderowane). I tu moje pytanie- to co znajduje si臋 w linku prezntuje si臋 w por贸wnaniu do wsp贸艂czesnej grafiki 3d 艣miesznie, czy op艂aca si臋 ogarnia膰 do tego kombajn jakim jest 3ds max, czy mo偶e s膮 jakie艣 prostsze programy w kt贸rych m贸g艂bym du偶o szybciej osi膮gn膮膰 takie efekty? Nie ukrywam, 偶e porywanie si臋 na maxa jest kusz膮ce, od zera mo偶na wszystko zrobi膰 i w perspektywie, jak ju偶 osi膮gn臋 to co chce, b臋d臋 m贸g艂 si臋 dalej rozwija膰.

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wy艣wietle艅 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moim zdaniem prawie ka偶dym obecnym narz臋dziem osi膮gniesz lepszy poziom je偶eli chodzi o render, ale to jest niewiele nauki w por贸wnaniu z nauk膮 modelowania, teksturowania, o艣wietlenia, i moim zdaniem najtrudniejszego, animowania. I tu nie jest wa偶ne narz臋dzie (chyba 偶e to mocap), a do艣wiadczenie. Moim zdaniem czy b臋dziesz uczy艂 si臋 Maxa czy Cinemy czy Blendera czy czego艣 jeszcze ze stajni Autodesku to ma to mniejsze znaczenie bo ka偶dym narz臋dziem efekt mo偶na osi膮gn膮膰. Je偶eli ju偶 uczysz si臋 Maxa to nie wiem czy jest sens szuka膰 innego narz臋dzia, ale mo偶e bardziej do艣wiadczeni si臋 wypowiedz膮.

S膮 jakie艣 programy kt贸re s膮 prostsze do robienia takich scenek, pierwsze co mi do g艂owy przychodzi to daz3d. Cho膰 moim zdaniem mocno ograniczaj膮ce s膮 takie "p贸艂gotowe" programy.

Napisano

Wszystko w grafice si臋 strasznie specjalizuje i ogarn膮膰 wszystko naraz jest nie lada wyzwaniem. Polecam zakupi膰 bibli臋 max'a i przerabia膰 rozdzia艂 po rozdziale. Je偶eli oczywi艣cie zdecydowa艂e艣 si臋 na maxa. Gdy kto艣 mnie pyta czy poleca艂bym co艣 innego ni偶 max to m贸wi臋 TAK (to kwestia wieloletniej irytacji na niepoprawianych b艂臋dach programu pocz膮wszy, i sko艅czywszy na idiotycznej polityce Autodesku co do licencji itd.). S艂ysza艂em, 偶e Modo jest 艣wietne (i tanie). Je偶eli jednak chcesz zosta膰 przy maxie to czytaj Bibili臋 maxa na pocz膮tek, zeby zaznajomi膰 si臋 z podstawami, a potem przerabiaj tutoriale np. z evermotion.org lub 3dtotal. Wytrwa艂o艣ci!

Napisano
  • Autor

dzi臋ki za odpowiedzi. Chc臋 si臋 najpierw nauczy膰 wszystkiego po trochu, dlatego s膮dz臋 偶e celowanie w tworzenie takich prymitywnych scenek nie jest najgorszym pomys艂em. Czy maj膮c maxa 2010 warto kupowa膰 ksi膮偶k臋 np do maxa 2012 albo 2014? bo z tego co widz臋 to biblie do nowszych wersji s膮 艂atwiej dost臋pne

Napisano

Tylko te偶 odpowiedz sobie na pytanie czy potrafisz si臋 uczy膰 program贸w z takich ksi膮偶ek. Bo Biblia to taki spis funkcji, kt贸re mo偶esz znale藕膰 w programie. Ja na pocz膮tku swojej przygody z 3D uczy艂em si臋 wy艂膮cznie z jaki艣 tutoriali video - ale pr贸bowa艂em te偶 z Biblii. Sz艂o mi to szalenie opornie. Wydaje mi si臋, 偶e zdecydowanie wi臋cej wyci膮gn膮艂em z ksi膮偶ki "3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw." ni偶 z Biblii (w niej sprawdza艂臋m chyba tylko kilka jaki艣 funkcji o kt贸rych chcia艂em cokolwiek przeczyta膰, kiedy znalaz艂em je w programie). Ale jako艣 sobie nie wyobra偶am przewertowania jej od deski do deski. Jednak偶e tak jak na pocz膮tku wspomnia艂em - to mocno indywidualna kwestia. Sam znam osoby, kt贸re z ksi膮偶ek tego typu ucz膮 si臋 bardziej sprawnie. Do mnie zdecydowanie przemawia bardziej video - jest sporo stron na kt贸rych mo偶esz znale藕膰 tutoriale - mo偶na skorzysta膰 z p艂atnych (digital tutors, gnomon workshop, uartsy, gumroad, lynda, udemy itd) albo szuka膰 na youtube czy vimeo (ale przekopanie si臋 przez nie jest do艣膰 ci臋偶kie, bo jest tam masa s艂abych tre艣ci).

Napisano
  • Autor

hmmm bardzo ciekawie wyglada ta ksiazka o ktorej napisales Nathanielxd. Bo ja wlasnie glownie na animacji chce sie skupic,a i pasuje ona do mojej wersji maxa. Dzieki

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci