Napisano 17 Październik 200420 l Mam do was wielka prosbe . Wiekrzosc ( jak nie wszyscy ) znacie sie na 3ds perfekcyjnie i mam takie pytanie .... czy pomugl by mi ktos w wymodelowaniu titanic'a ? Chodzi oczywiscie o statek RMS Titanic. Narazie jestes cieki w 3dstudio i nie radze sobie praktycznie z niczym .... i tak sobie pomyslalem ze jak komus by sie nudzilo to zrobil by dla mnie jakis tutorial czy tez pokazal mniej wiecej jak wymodelowac na szybko przynajmniej cos co przypomina statek :] Z gory dziekuje . Jak cos to mozna mnie zlapac na gg: 5476147
Napisano 18 Październik 200420 l Hmm, widze ze nie tylko ja mialem na poczatku swojej zabawyz z 3d chec zrobienia czegos naprawde duzego. Powiem Ci tak, daruj sobie takie kolosy na razie, zanim bedziesz w stanie zrobic taki model bedziesz musial sie nauczyc widziec detal (w przypadku titanica ogrom detalu), a potem jak rozsadnie wybierac detal ktory warto dodac od tego ktorego nie warto. Zauwaz ze tu, na forum nie ma zbyt wielu za tak wielkich modeli choc ludzie ktorzy pokazuja tu swoje rzeczy, czesto siedza w 3d juz dluzszy czas. Zacznij od mniejszych rzeczy, albo jesli sie uparles na ten statek to przeczytaj rozne tutoriale i pomysl ktora z opisywanych w nich metod moze Ci sie przydac przy Twoim modelu. Gotowca nikt Ci nie napisze bo taki model moze powstawac nieskonczona niemal ilosc czasu, ze wzgledu na jego skomplikowanie.
Napisano 18 Październik 200420 l tutoriale!!! - po kolei jakie ci wpadna, wszyscy tak zaczynali, rob tutki to sie sam nauczysz i nie bedizesz potrzebowac pomocy
Napisano 18 Październik 200420 l Podstawa (jak dlamnie): Zrobic tutorial z Lara Croft. Dobrze objasnia podstawy poly-modelingu i teksturowania. A co do samego statku to ja zaczalem tak ze zeskanowalem wregi statku, odpowiednio spreparowalem w corelu... i do maxa. Nastepnie zrobilem ksztalty wregow z line'a i ulozylem w odpowiedniej kolejnosci. Z tym ze nie musza to byc wszystkie wregi, sposob na co drugi tez jest dobry. Potem box mniej wiecej na srodku statku miedzy wregami i dalej to kwestia odpowiednich extrudow, cut'ow i weld'ow. Teraz ktos mnie pewnie zjedzie za ten karkolomny krotki tutorial, ale nic innego mi do glowy nie przychodzi by osiagnac dobry ksztalt kadluba. Co do reszty wykonczenia statku to juz kwestia Twoich checi i mocy kompa. pozdrawiam
Napisano 19 Październik 200420 l mozna zaczac od spline-cage: rusujesz splajny tworzac jakby szkielet obiektu, potem lacysz je (funkcja attach w np. edit spline), modyfikator surface. kazda powierzchnia 3 lub 4 wierzcholki ONLY! Inaczej bedzie dziura. A to, co napisal Luki to szczera prawda :-) To w bardzo telegraficznym skrocie :-) Powodzenia!