Nero87 Napisano 21 Marzec 2016 Napisano 21 Marzec 2016 (edytowane) Witam! Chciałbym zapytać czy wiecie jak można zmienić cienie w renderze na ciemniejsze? Wydaje mi się, że powinno to leżeć w kwestii kamery ale nie mogę znaleźć żadnego rozjaśniającego mi w głowie rozwiązania. Mianowicie mam scenke ale różnica między miejscami oświetlonymi a nie oświetlonymi nie zadowala mnie. Obecnie kombinuję z f-number 8-3, shutter speed 2-10 ISO na 100-120. Światła w scenie to halogeny o sile 940 lm, IES lighty. Jest to wieczorna scenka bez zewnętrznego oświetlenia. Zależy mi na takim kontraście jak u góry: Edytowane 21 Marzec 2016 przez Nero87
marograf Napisano 21 Marzec 2016 Napisano 21 Marzec 2016 W kamerze ustawiasz tylko ilość światła docierająca do detektora (przysłona, czas) oraz jego czułość (ISO). To co Cie interesuje znajduje się w zakładce 'V-Ray: Color mapping' - pobaw sie typami ekspozycji - do wnętrz najlepiej pasuje Exponential - zmien parametr 'Dark multiplier' Możesz także zmienić właściwości materiału lub obiektu (żeby mniej światła odbijał (generował)) PS. to co pokazałeś wygląda bardzo realistycznie - również wnętrze szafki. Nie zmieniałbym tego.
Nero87 Napisano 21 Marzec 2016 Autor Napisano 21 Marzec 2016 no właśnie chciałbym uzyskać taki efekt bo mało kontrastu coś mam w swojej wizce, (ta powżyej nie jest moja - chciałbym tylko uzyskać więcej kontrastu tak jak na przykłdzie) chciałbym żeby biele były bielsze a miejsca niedoświetlone ciemniejsze, kombinowałem z kamerą ale popróbuje color mappingiem i tymi parametrami.
Hris Napisano 21 Marzec 2016 Napisano 21 Marzec 2016 Tu masz przykład dlaczego warto mieć właśnie takie mdłe rendery - ja zawsze takie robię, nie bawię się w "dociąganie" czystych renderów do perfekcji bo nie mam na to czasu żeby puszczać 50 razy testy i szukać tych jedynych, IDEALNYCH ustawień. Spójrz na lewą i prawą stronę - różnią się tym że na prawej stronie zastosowałem 5 prościutkich warstw w postprodukcji w photoshopie CS4. 20 minut pracy. Mam takich ujęć 6 na całym parterze i prawie do każdego potem idzie ten szablon zastosować (z małymi zmianami jeśli jest za dużo okien i jasnych plam). Pozdrawiam
marograf Napisano 21 Marzec 2016 Napisano 21 Marzec 2016 Dobra, trzeba było tak od razu. Gość na tej wizce u góry ma włączony Ambient Occlusion - zakładka V-Ray: Indirect Illumination. Dlatego sa wzmocnione cienie na zbiegu płaszczyzn. Ale weź pod uwagę też rade Hris'a - render to dla Ciebie jest jak RAW, który trzeba dopiero dopracować w PS czy LR. Najważniejsze żeby nie mieć przepaleń, bo cienie zawsze można rozjaśnić.
skalpel3d Napisano 22 Marzec 2016 Napisano 22 Marzec 2016 Nero87 nie cackaj się z renderem aby wyszedł idealny bo to tylko niepotrzebna strata czasu, natomiast nie polecam ambient occlusion wbudowany w vray, ograniczona kontrola nad nim na dodatek jak nie masz mocnej maszyny może ci spowalniać renderowanie szczególnie jeśli podbijesz parametry. najlepiej wyrenderowac sobie osobny pass i nałożyć go w ps, jest kilka metod osiągnięcia tego passa albo darmowym skryptem jakim jest render mask http://illusionboxstudio.com/wp/rendermask/ lub przez wrzucenie materiału vraylightmtl z mapka dirt do override całej sceny. A tak ogólnie to przecież możesz wykorzystać postprodukcję jaką ci oferuje sam vray w nowszych wersjach dosyć mocno rozbudowana. Natomiast do posta mocno polecam wbudowany w Photoshopa filtr Camera Raw Correction szczególnie pędzelki zmian które pozwalają ci na podciągniecie tak jak chcesz dowolnie wybranego miejsca na renderze
Rekomendowane odpowiedzi