Napisano 19 Październik 200420 l czesc ludziska! pracuje jako grafik w studiu fotograficznym, zajmuje sie obróbką zdjęc slubnych. zdjecia grupowe wsadzam w ramke, do tej ramki zazwyczaj sa dodane 2 miniaturki i obraczki. kolega po fachu zrobil piekne obraczki w LightWave'ie, lacznie z cieniami, ktore stopniowo zanikaja i sa miekkie. pracuje na photoshopie i obraczki wraz z cieniami kumpla sa oddzielna warstwa (co dla mnie jest wazne). chcialabym zrobic wlasne i takze wykorzystywac w pracy. to ponizej to poczatki pracy. jak widac mam problemy z mapowaniem, gdyz chce uzyskac wzor serc tylko na zewnetrznej stronie obraczek. obiekty maja nadane UWV map cylindra, ale niewielo to dalo. prosze was o wskazowki jak poradzic sobie z tym i wykonaniem cieni z gory dzieki
Napisano 19 Październik 200420 l przedewszystkim serca zamień na czaszki i bedzie 2 x lepsze mapowaie. a dodatkowo mozesz nadac dwa rózne materiały (np. z serduszkiem na zewnatrz i bez w srodku)
Napisano 19 Październik 200420 l zapraszamy do lektury ;) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 no jak to scene to slabiutko
Napisano 19 Październik 200420 l robisz plane pod obraczkami i nadajesz matte/shadow robisz 2 materialy do jednej obrackzi, jeden z sercami w bumpie drugi bez, nadajesz drugi na caly obiekt, wchodzisz do sub edycji, zaznaczasz wszystkie polygony na zewnetrznej krawedzi tam gdzie maja byc serca i dajesz na to material z sercami i bumpem (to moja ulubiona i najlatwiejsza metoda) oczywiscie skoro pracujesz w Photoshopie to polecam wyrenderowac obrazek caly z sercami, i caly bez serc i w fotoszopie przerobic:D
Napisano 20 Październik 200420 l Autor dziekuje za przypomnienie o zasadach, obiecuje ze sie to nie powtorzy :)
Napisano 28 Październik 200420 l Autor z mapowaniem poradzilam sobie, a teraz inny problem. obraczki na zdjeciach sa bardzo małe, jak zrobic mapowanie zeby wzorek był widoczny przy pomniejszeniu obiektu i wyrazny?
Napisano 28 Październik 200420 l jak dasz render to sie zobaczy bo chwilowo nie wiem do konca o co chodzi! jesli o to chodzi: przy zmiejszaniu zdjecia detale sie zatracaja wiec ewentualnie wzorek by musial byc wiekszy no ale przydalby sie wiekszy render
Napisano 30 Październik 200420 l HDRI przede wszystkim i dodatowy plane ponad z samoświeceniem :D Ładnie wtedy wszystko wychodzi:D
Napisano 3 Listopad 200420 l HDRI: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs126/hdri.htm HDRI: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs135/hdri.htm powinno wystarczyćjak na początek pzdr
Napisano 19 Listopad 200420 l Autor troche kombinowalam z mapowaniem i zastanawia mnie co to jest przy obraczce ktora lezy? to jest blad mapowania czy renderingu, moze zamale probkowanie?
Napisano 21 Listopad 200420 l wyglada jakby sie obraczka morphowala z podlozem :) jakby bylo gesciej i wyzej ... to juz by byl zupelnie ciekawy efekt.. nawet jesli to tylko blad probkowania :) PS. ja tez chce taka obraczke :) pozdrawiam
Napisano 21 Listopad 200420 l ja myślę, że należało by wrócić na sam początek - do konstrukcji (ale banał) obrączki: otóż, wystarczyłoby wygiąć zewnętrzne ścianki obrączki lekkim łukiem - by odbicie otoczenia było znacznie bogatsze i mniej sprecyzowane - generalnie typowe obrączki przecież tak właśnie w przekroju wyglądają! Wówczas możesz w przestrzeni umieścić kilka ekranów odbijających np. różnej wysokości i szerokości. Ale najpierw zmodyfikuj (dodał wspomniany łuk) kształt / przekrój obrączki, następnie bez żadnego Mentala i hdri -> nałóż tymczasowy materiał 100% lustrzany i eksperymentuj z odbijaniem otoczenia - w tym wypadku również duże znaczenie ma gra odbić w materiale, gdyż to także robi miłe wrażenie na odbiorcy. A dalej zajmij się przygotowaniem właściwych materiałów i oświetleniem. Ale przyznam, że obrazek zamieszczony powyżej już zaczyna ładnie się prezentować, szczególnie miło wygląda to odbicie w prawej obrączce! Powodzenia Pozdro
Napisano 21 Listopad 200420 l za to mi sie nie podoba odbicie wewnatrz, wyglada jak lusterko prawie, mysle ze trzeba je troche bardziej zmatowic
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto