Hris Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Witam Robię animację lotu kamery po sklepie wielkopowierzchniowym. Klatek jest 800, animacja w trybie 25 frames per second :) Wszystko poskładane w Afterze, i nie ma problemu gdy kamera leci powoli między regałami, jest płynnie, klatki nie skaczą (użyłem MP4 i WMV oraz XVID'a), ale jak tylko kamera zaczyna się rozglądać na boki czyli szybciej ruszać to widać taki efekt jakby klatki "skakały", takie klatkowanie jakby w grze fps'ów zabrakło kurcze :( ale tu mam po prostu 25 plików na sekundę skompresowane do kodeków....czyżby to był jakiś mój błąd przy używaniu kodeków? Czy jest to jednak ograniczenie samego formatu animacji 25 klatek na sekundę :(
jamnique Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Witam Robię animację lotu kamery po sklepie wielkopowierzchniowym. Klatek jest 800, animacja w trybie 25 frames per second :) Wszystko poskładane w Afterze, i nie ma problemu gdy kamera leci powoli między regałami, jest płynnie, klatki nie skaczą (użyłem MP4 i WMV oraz XVID'a), ale jak tylko kamera zaczyna się rozglądać na boki czyli szybciej ruszać to widać taki efekt jakby klatki "skakały", takie klatkowanie jakby w grze fps'ów zabrakło kurcze :( ale tu mam po prostu 25 plików na sekundę skompresowane do kodeków....czyżby to był jakiś mój błąd przy używaniu kodeków? Czy jest to jednak ograniczenie samego formatu animacji 25 klatek na sekundę :( Może być kilka powodów takiego skakania, ale myślę że w Twoim przypadku to kwestia kompresji. Na dobry początek spróbuj to wypuścić w 8, 15 i 30 mbps w h264 mp4 w CBR i zobacz czy to coś daje.
Hris Napisano 20 Maj 2016 Autor Napisano 20 Maj 2016 Może być kilka powodów takiego skakania, ale myślę że w Twoim przypadku to kwestia kompresji. Na dobry początek spróbuj to wypuścić w 8, 15 i 30 mbps w h264 mp4 w CBR i zobacz czy to coś daje. Dokładnie tak zrobiłem zaraz po tym jak napisałem posta. Żaden bitrate nie pomógł, ani zmiana z CBR na VBR i odwrotnie. Mam wielkie podejrzenia że to jest związane z opcjami LOWER AND UPPER FIELDS...choć to tylko podejrzenia. Druga sprawa że przy animacji nieskompresowanej (loseless, czyli czysty AVI'ik ponad 2 GB danych) i tam też są te skoki :( No nic, widać że mam braki w wiedzy o kodowaniu video :(
jamnique Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Dokładnie tak zrobiłem zaraz po tym jak napisałem posta. Żaden bitrate nie pomógł, ani zmiana z CBR na VBR i odwrotnie. Mam wielkie podejrzenia że to jest związane z opcjami LOWER AND UPPER FIELDS...choć to tylko podejrzenia. Druga sprawa że przy animacji nieskompresowanej (loseless, czyli czysty AVI'ik ponad 2 GB danych) i tam też są te skoki :( No nic, widać że mam braki w wiedzy o kodowaniu video :( W takim razie pytanie czy wyrenderowałeś animację z motion blurem. Zgaduję że nie. Możesz przerenderować tylko problematyczne fragmenty z zakładkami. Jak to nie pomoże to w następnej kolejności spróbowałbym wyrenderować całość w 30fps, też z motion blurem. Zakładając oczywiście że sam decydujesz o klatkażu.
Hris Napisano 20 Maj 2016 Autor Napisano 20 Maj 2016 W takim razie pytanie czy wyrenderowałeś animację z motion blurem. Zgaduję że nie. Możesz przerenderować tylko problematyczne fragmenty z zakładkami. Jak to nie pomoże to w następnej kolejności spróbowałbym wyrenderować całość w 30fps, też z motion blurem. Zakładając oczywiście że sam decydujesz o klatkażu. Hm, o klatkach faktycznie sam decyduję, i mogę popchnać to do 30 klatek ( czyli jeszcze raz to puscic do renderów), ale tu podjąłem decyzję też ze względów czasowych. Miałem 48 godzin na wyrenderowanie tego wszystkiego,i udało mi się wyrobić w niecałe 40 godzin. Być może przy 30 klatkach na sekundę też udało by się zmieścić w tym terminie (to około 150 klatek więcej do policzenia jednak, a każda klatka do ponad 3 minuty więc mogłoby być czasu na styk - 3 minuty razy 150 klatek to 450 minut czyli 7.5 godziny. A to daje 40 moich godzin przy 25 fps, dodać te 7.5 wynikające z 30 fps i jest kicha, nie miałbym już nic marginesu na poprawki...ehhh). Ale myślisz że renderowanie w 30 fps rozwiąże problem skoków przy szybszych ruchach kamery? Hm...a motion blura nie używam bo "przemaz obrazu" który powstaje jest niepożądany przy takich animacjach produkto-halowo-sklepowych. Coś czuję że po prostu muszę ten fragment 2 razy dłuższy zrobić.
Hris Napisano 20 Maj 2016 Autor Napisano 20 Maj 2016 nie wiem, czy o to dokladnie chodzi: https://www.thefoundry.co.uk/products/plugins/kronos/ Na Tubie sa tutki do time remappingu w AE mozesz oblukac, o ile o to chodzi. Tam pokazany przykład (ten po prawej) skacze, gdyż wideo jest spowolnione, czyli brakuje klatek do płynnego retiming'u. A ja nie mam retimingu w animacji, nie chcę spowalniać kamery, kamera idzie cały czas w 25 klatek na sekundę, i po prostu dziwnie "klatkuje" jakby jedna klatka szła do przodu, skok klatka do tyłu, potem znowu do przodu 2 klatki, jedna do tyłu, potem coś tam i coś tam i taka "masakra" wychodzi. Robię tą część animy zamiast w 200 klatkach, to w 400. czyli kamery idzie 2 razy wolniej. zobaczymy. Dziękuję za podpowiedzi.
jamnique Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Ale myślisz że renderowanie w 30 fps rozwiąże problem skoków przy szybszych ruchach kamery? Hm...a motion blura nie używam bo "przemaz obrazu" który powstaje jest niepożądany przy takich animacjach produkto-halowo-sklepowych. Coś czuję że po prostu muszę ten fragment 2 razy dłuższy zrobić. Motion blur powinien pomóc znacznie przy szybszych ruchach. Ten problem często występuje przy projekcjach, gdzie masz duży, szybki ruch na dużej powierzchni. Wtedy przy mniejszej ilości klatek jest za duży skok pomiędzy klatkami żeby oszukać oko i zwiększenie ilości fpsów pomaga. O ile oczywiście sprzęt na jakim to odtwarzasz jest w stanie płynnie odtworzyć więcej klatek.
sly Napisano 25 Maj 2016 Napisano 25 Maj 2016 Kilka dni minęło ale: Ja mogę polecić Ci RSMB [RealSmartMotionBlur] - plugin doda motion blur tylko tam gdzie będziesz potrzebował w momentach tego szybkiego ruchu kamery. Ustawisz sobie na klatkach kluczowych natężenie i czułość itd. Plugin może zgadywać ruch z sąsiadujących klatek albo z informacji wyrenderowanych jako "vector" pass z 3d. Renderując animację do pliku RPF będziesz miał możliwość zapisania passów typu vellocity, z-depth itd w jednym pliku a jakość obrazu w passie podstawowym-kolor jest jak TIFF. motion blura nie używam bo "przemaz obrazu" który powstaje jest niepożądany przy takich animacjach Pozostaje spowolnić ruch kamery. Pozdrawiam.
Hris Napisano 25 Maj 2016 Autor Napisano 25 Maj 2016 Kilka dni minęło ale: Ja mogę polecić Ci RSMB [RealSmartMotionBlur] - plugin doda motion blur tylko tam gdzie będziesz potrzebował w momentach tego szybkiego ruchu kamery. Ustawisz sobie na klatkach kluczowych natężenie i czułość itd. Plugin może zgadywać ruch z sąsiadujących klatek albo z informacji wyrenderowanych jako "vector" pass z 3d. Renderując animację do pliku RPF będziesz miał możliwość zapisania passów typu vellocity, z-depth itd w jednym pliku a jakość obrazu w passie podstawowym-kolor jest jak TIFF. Pozostaje spowolnić ruch kamery. Pozdrawiam. Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Już korzystałem w kilku projektach z tego pluginu RSMB :) daje radę, naprawdę zaoszczędziłem kilkadziesiąt godzin na renderowaniu motionblura z 3D softu :) Niemniej tu (w projekcie o którym pisałem że klatkuje się mocno) motion blur odpada :( Wpadłem na pomysł i zrobiłem to tak: -) przelot między półkami zostawiłem jak był, bo tempo kamery i to co pokazywała było bardzo płynne. -) miejsca gdzie kamera miała się rozglądać zrobiłem przy pomocy panoram 360 stopni ( 8000x4000 panorama odpalana z html'a na kompie u klienta, i może sobie obejrzeć wszystko dookoła "siebie"). Podsumowanie - 450 klatek gdzie kamera miała się "rozejrzeć" po scenie renderowało się ponad 36 godzin :( i nadal było lekkie klatkowanie (pomimo spowolnienia ruchu kamery równo do 50% prędkości). A 4 panoramy 8000x4000 policzyłem w 12 godzin :) :) :) Jestem z siebie dumny, wszyscy zadowoleniu, nauczka na przyszłość żeby nie brnąć w problem tylko szukać innych dróg ;) Dziękuję wszystkim za porady i pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się