Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam kłopot z ustawieniami światła w 3DS Max, pracuję z wykorzystaniem Mental Ray.

Tworzę obiekt składający się w dużej mierze z przeźroczystych materiałów (tworzywo sztuczne - pomijam fakt, że jeszcze wiele brakuje do zamierzonego celu), niestety przy odbiciach i na przeźroczystych elementach powstają mi spore szumy:

 

95o7bm.jpg

 

W innym ujęciu, przy prawie maksymalnych ustawieniach w rendererze uzyskałem taki efekt:

 

ji0qom.jpg

 

Niestety ziarno nadal się pojawia.

 

Czy ktoś mógłby rzucić paroma hasłami, pod którymi mógłbym poszukać rozwiązania tego problemu?

Staram się dochodzić do tego samodzielnie, ale niestety czasy renderowania są u mnie bardzo długie i zmiana pojedynczego parametru bardzo boli :)

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc, dzięki ;)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Nie wiem jak jest w maxie, w mayowym mentalu takie kwiatki wyskakują gdy:

- światło ma za mało shadow rays, albo zbyt duży promień

- materiał ma ustawiony glossiness lecz za małą ilość sampli

 

Jeśli chodzi o krawędzie - czasem pomaga opcja jittering w ustawieniach renderera (używam trybu Legacy na ogół 0/2 lub 1/3 treshold 0.01).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności