KiRi Napisano 1 Czerwiec 2016 Napisano 1 Czerwiec 2016 Witam Mam kłopot z ustawieniami światła w 3DS Max, pracuję z wykorzystaniem Mental Ray. Tworzę obiekt składający się w dużej mierze z przeźroczystych materiałów (tworzywo sztuczne - pomijam fakt, że jeszcze wiele brakuje do zamierzonego celu), niestety przy odbiciach i na przeźroczystych elementach powstają mi spore szumy: W innym ujęciu, przy prawie maksymalnych ustawieniach w rendererze uzyskałem taki efekt: Niestety ziarno nadal się pojawia. Czy ktoś mógłby rzucić paroma hasłami, pod którymi mógłbym poszukać rozwiązania tego problemu? Staram się dochodzić do tego samodzielnie, ale niestety czasy renderowania są u mnie bardzo długie i zmiana pojedynczego parametru bardzo boli :) Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc, dzięki ;)
ca mel Napisano 1 Czerwiec 2016 Napisano 1 Czerwiec 2016 Nie wiem jak jest w maxie, w mayowym mentalu takie kwiatki wyskakują gdy: - światło ma za mało shadow rays, albo zbyt duży promień - materiał ma ustawiony glossiness lecz za małą ilość sampli Jeśli chodzi o krawędzie - czasem pomaga opcja jittering w ustawieniach renderera (używam trybu Legacy na ogół 0/2 lub 1/3 treshold 0.01).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się