Napisano 1 Czerwiec 20168 l Witam Mam kłopot z ustawieniami światła w 3DS Max, pracuję z wykorzystaniem Mental Ray. Tworzę obiekt składający się w dużej mierze z przeźroczystych materiałów (tworzywo sztuczne - pomijam fakt, że jeszcze wiele brakuje do zamierzonego celu), niestety przy odbiciach i na przeźroczystych elementach powstają mi spore szumy: W innym ujęciu, przy prawie maksymalnych ustawieniach w rendererze uzyskałem taki efekt: Niestety ziarno nadal się pojawia. Czy ktoś mógłby rzucić paroma hasłami, pod którymi mógłbym poszukać rozwiązania tego problemu? Staram się dochodzić do tego samodzielnie, ale niestety czasy renderowania są u mnie bardzo długie i zmiana pojedynczego parametru bardzo boli :) Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc, dzięki ;)
Napisano 1 Czerwiec 20168 l Nie wiem jak jest w maxie, w mayowym mentalu takie kwiatki wyskakują gdy: - światło ma za mało shadow rays, albo zbyt duży promień - materiał ma ustawiony glossiness lecz za małą ilość sampli Jeśli chodzi o krawędzie - czasem pomaga opcja jittering w ustawieniach renderera (używam trybu Legacy na ogół 0/2 lub 1/3 treshold 0.01).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto