Skocz do zawartości

[3DS Max][MentalR] Szumy w oświetleniu


KiRi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam kłopot z ustawieniami światła w 3DS Max, pracuję z wykorzystaniem Mental Ray.

Tworzę obiekt składający się w dużej mierze z przeźroczystych materiałów (tworzywo sztuczne - pomijam fakt, że jeszcze wiele brakuje do zamierzonego celu), niestety przy odbiciach i na przeźroczystych elementach powstają mi spore szumy:

 

95o7bm.jpg

 

W innym ujęciu, przy prawie maksymalnych ustawieniach w rendererze uzyskałem taki efekt:

 

ji0qom.jpg

 

Niestety ziarno nadal się pojawia.

 

Czy ktoś mógłby rzucić paroma hasłami, pod którymi mógłbym poszukać rozwiązania tego problemu?

Staram się dochodzić do tego samodzielnie, ale niestety czasy renderowania są u mnie bardzo długie i zmiana pojedynczego parametru bardzo boli :)

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc, dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem jak jest w maxie, w mayowym mentalu takie kwiatki wyskakują gdy:

- światło ma za mało shadow rays, albo zbyt duży promień

- materiał ma ustawiony glossiness lecz za małą ilość sampli

 

Jeśli chodzi o krawędzie - czasem pomaga opcja jittering w ustawieniach renderera (używam trybu Legacy na ogół 0/2 lub 1/3 treshold 0.01).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności