akcug Napisano 28 Czerwiec 2016 Napisano 28 Czerwiec 2016 Witam, jestem totalnym amatorem, trochę oglądałem youtuba i 3dmaxa sobie włączyłem, a że była fajna prosta bryła to postanowiłem się sprawdzić. Proszę o jakąś konstruktywną krytykę, ale tak dla laika, abym wiedział co poprawić. Photoshopa też nie znam prawie w ogóle, więc flara odbicia występuje, gdyż nie wiedziałem jak oprócz render-lens flare zrobić żółtą poświatę między drzewami. Za podpowiedzi itp. z góry dzięki.
polka dot Napisano 28 Czerwiec 2016 Napisano 28 Czerwiec 2016 dobra, dobra. to wcale nie taka amatorska praca więc nie czaruj tylko pisz o co chodzi. dwie karygodne rzeczy to antialiasing na balustradach i niska jakość zdjęcia chmur.
akcug Napisano 28 Czerwiec 2016 Autor Napisano 28 Czerwiec 2016 (edytowane) Patrząc na większość prac na tym forum to nawet amatorem się nazwać nie mogę. Co do antyaliasingu to właściwie wziąłem chyba Mitchel`a z normalnymi ustawieniami i tak to wyszło, w sumie nie wiem który jest najlepszy. Chmury musiałem dopasować i pasujących w wyższej rozdzielczości nie znalazłem na szybko. Z tymi chmurami natrafiłem na taki problem, że w prawym rogu budynku, gdzie szklane barierki prześwitują nie na budynek tylko na niebo wyrenderowało mi się białe, ze względu na dużą jasność vray sky (hdri używałem do odbić, w enviroment miałem sky - brak czasu). Reszta tła jest w przeźroczysta, więc musiałem znaleźć tło z białym z prawej aby nie było widocznej różnicy na tych szklanych barierkach. Najgorzej jest z odbiciami, nie mogę za chiny zrobić aby były jasne wyraźne odbicia nieba w szybach i jednocześnie dobrze widoczne wnętrze. link do dużej rozdzielczości: https://postimg.org/image/riis25dq9/ Edytowane 28 Czerwiec 2016 przez akcug
skalpel3d Napisano 29 Czerwiec 2016 Napisano 29 Czerwiec 2016 Miałem coś napisać ale się ugryzłem w jęzor :) Filtry AA Catmul i Mitchel to filtry najmocniej ostrzące krawędzie jak jesteś początkujący to lepiej je omijają bo ci na wywalają rożnych artefaktów szczególnie w przypadku nie zgrania dobrze mocy światła w scenie. Jak się zachowują ich parametry masz przykłady poniżej. Dla początkującego jest dobra Area albo Lanczos Mitchel:" Area: Kolejna spraw która mi zupełnie nie pasuje w tej wizce to tynk brak jakiejkolwiek faktury przydałby się jakiś bump lub normal w materiale aby była lekka chropowatość. Co do reflection/refraction warto wyrenderować sobie te dwa render elementy jako oddzielne passy do późniejszej obróbki w photoshopie. Co do odbić i widoczności wnętrza to musisz pokazać materiał szkła w szybach to raz dwa warto aby we wnętrzu coś tam było włącznie z podłoga. Drobiazg który mnie razi w oczy to puchy w otoczeniu za duża wolna przestrzeń na drugim planie,żywopłot widać z jst kopiowany jeden element:) Liście na drzewie powinny miec dodany w materiale translucent
akcug Napisano 29 Czerwiec 2016 Autor Napisano 29 Czerwiec 2016 Dzięki za radę, następnym razem wezmę area i zobaczę jak to działa. Co do renderowania odbić jako elementy to kiedyś tak zrobiłem, ale w photoshopie już nic z tym nie umiałem zrobić aby wyszło coś ciekawego. Następną pracę postaram się także zamieścić i zobaczymy. Nie zajmuję się wizualizacjami, jestem konstruktorem, 3dmax to tak bardziej z ciekawości, ta wizualizacja zajęła 30min na poprawienie w archicadzie bryły i około 3,5 h na ustawienia materiałów w Vrayu. Nie starczyło czasu na lepsze dopracowanie otoczenia. Może kiedyś będzie go więcej. Bump na ściany miał być, w pośpiechu zapomniałem. Dzięki za porady !
blvarchi Napisano 30 Czerwiec 2016 Napisano 30 Czerwiec 2016 Tak na szybko teraz co mi się w oczy rzuca. Na pewno są to wspomniane czarne sufity. Nawet jeśli robisz na szybko warto coś tam wrzucić w poszczególnych mniej naświetlonych pomieszczeniach. Takie drobiazgi które biją po oczach to sposób mocowania barierek, zauważ że od strony elewacji frontowej większość słupków zatapia się (jakby stoi na balkonie), natomiast na bocznej są mocowane do boku płyt balkonowych. Moim zdanie lepiej by wyglądało gdyby okładzina drewniana nie wchodziła w węgarki okienne i drzwiowej tylko był tam tynk. A pro po tynku to faktura by się przydała alla lekki baranek. Trawa chyba robiona displacementem? Ogólnie mi się podoba, na plus, jak to u nas w robocie mówią ćwicz photoshopa bo nim wiele zdziałasz i poprawisz. Piąteczka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się