Dariusz Maruda Jurasik Napisano 20 Lipiec 2016 Napisano 20 Lipiec 2016 (edytowane) Witam. Problem przejawia się następująco. 3ds max 2016 + Vray 3.3 W modelach siedzisk mam piki, dość głębokie. Nakładam tekstury, buduję scenę i finalnie piki są kompletnie niewidoczne na renderze gdyż w tych dziurach jakby nie padały cienie i tkanina się zlewa. Próbowałem z cuttofem i shadow bias przy vray light kombinować ale efekty są mierne. Blur na teksturach jest również wyłączony jeżeli to ma cokolwiek do rzeczy. Podejrzewam że problem leży przy materiale tkaniny ale nie wiem jak to ugryźć. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać? Edytowane 20 Lipiec 2016 przez Dariusz Maruda Jurasik
stormwind Napisano 20 Lipiec 2016 Napisano 20 Lipiec 2016 Przy takim jednolitym oświetleniu i ciemnej, niejednorodnej teksturze diffuse to nic nietypowego. Najprostsze rozwiązanie to zmieszać teksturę + przyciemnioną teksturę w mapie VrayDirt w slocie diffuse. Druga opcja to dodać boczne światło dla wydobycia głębi modelu.
Dariusz Maruda Jurasik Napisano 20 Lipiec 2016 Autor Napisano 20 Lipiec 2016 Rzeczywiście VrayDirt pomógł trochę ale jednak całość uwieńczył fallof o którym zapomniałem :) Dzięki za pomoc Stormwind
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się