Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"to many faces" do exportu do 3ds

Featured Replies

Napisano

Witam,

maxa używam głównie do drobnych zmian w modelach 3d, które już istnieją. Przy tych bardziej szczegółowych przy eksporcie ich do opcji 3ds

wyświetla mi komunikat "too many faces to export ( more than 64k)". Czy jest możliwość żeby jakoś to obejść? Niestety ale zależy mi na formacie 3ds a nie obj. Z góry dziękuję za pomoc;)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz podzielić obiekt który ma więcej niż 65536 face (trójkątów, poligony czasem składają się z więcej niż jednego trójkąta) na kilka oddzielnych obiektów.

 

W maxie wciśnij 7, pojawią Ci się w rogu viewportu statystyki.

Wejdź w opcje statystyk zaznacz Triangle Count oraz wybierz Total + Selection.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-EAB3E8C9-DDF4-4525-9BD9-E3A10885CBAB-htm.html

 

Następnie wybierz swój obiekt, z edit poly zaznacz elementy mające nie więcej niż 65536 tris i kliknij detach - do oddzielnego obiektu.

Jeżeli masz pojedynczy element, który ma więcej niż 64k trisów musisz oddzielić cześć poligonów, do momentu aż wszystkie obiekty będą miały mniej niż 64k. Dzieląc taki obiekty pamiętaj o smooth grupach, po imporcie np w Archicadzie oddzielone elementy mogą nie mieć wizualnie jednolitej powierzchni - w zależności od ułożenia geometrii.

 

W jednym 3dsie może być nawet kilka milionów trójkątów ale każdy jego element nie może mieć więcej niż 65536 (2^16).

Edytowane przez stormwind

Napisano

Za wikipedią odnośnie .3ds - "The number of vertices and polygons per mesh is limited to 65536."

Nie możesz tego modelu zoptymalizować albo podzielić na kilka?

 

-edit-

@stormwind mnie ubiegł ;)

Napisano
  • Autor
Musisz podzielić obiekt który ma więcej niż 65536 face (trójkątów, poligony czasem składają się z więcej niż jednego trójkąta) na kilka oddzielnych obiektów.

 

W maxie wciśnij 7, pojawią Ci się w rogu viewportu statystyki.

Wejdź w opcje statystyk zaznacz Triangle Count oraz wybierz Total + Selection.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-EAB3E8C9-DDF4-4525-9BD9-E3A10885CBAB-htm.html

 

Następnie wybierz swój obiekt, z edit poly zaznacz elementy mające nie więcej niż 65536 tris i kliknij detach - do oddzielnego obiektu.

Jeżeli masz pojedynczy element, który ma więcej niż 64k trisów musisz oddzielić cześć poligonów, do momentu aż wszystkie obiekty będą miały mniej niż 64k. Dzieląc taki obiekty pamiętaj o smooth grupach, po imporcie np w Archicadzie oddzielone elementy mogą nie mieć wizualnie jednolitej powierzchni - w zależności od ułożenia geometrii.

 

W jednym 3dsie może być nawet kilka milionów trójkątów ale każdy jego element nie może mieć więcej niż 65536 (2^16).

 

 

---------

Miałam nadzieje na coś szybszego, ale widzę że trzeba się z tym bawić. Klient zazwyczaj płaci za wizke, nie modelowanie wszystkich elementów od początku i bawienie się z przenoszeniem po kawałku. Dzięki za odpowiedź;)!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.