Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

maxa używam głównie do drobnych zmian w modelach 3d, które już istnieją. Przy tych bardziej szczegółowych przy eksporcie ich do opcji 3ds

wyświetla mi komunikat "too many faces to export ( more than 64k)". Czy jest możliwość żeby jakoś to obejść? Niestety ale zależy mi na formacie 3ds a nie obj. Z góry dziękuję za pomoc;)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz podzielić obiekt który ma więcej niż 65536 face (trójkątów, poligony czasem składają się z więcej niż jednego trójkąta) na kilka oddzielnych obiektów.

 

W maxie wciśnij 7, pojawią Ci się w rogu viewportu statystyki.

Wejdź w opcje statystyk zaznacz Triangle Count oraz wybierz Total + Selection.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-EAB3E8C9-DDF4-4525-9BD9-E3A10885CBAB-htm.html

 

Następnie wybierz swój obiekt, z edit poly zaznacz elementy mające nie więcej niż 65536 tris i kliknij detach - do oddzielnego obiektu.

Jeżeli masz pojedynczy element, który ma więcej niż 64k trisów musisz oddzielić cześć poligonów, do momentu aż wszystkie obiekty będą miały mniej niż 64k. Dzieląc taki obiekty pamiętaj o smooth grupach, po imporcie np w Archicadzie oddzielone elementy mogą nie mieć wizualnie jednolitej powierzchni - w zależności od ułożenia geometrii.

 

W jednym 3dsie może być nawet kilka milionów trójkątów ale każdy jego element nie może mieć więcej niż 65536 (2^16).

Edytowane przez stormwind

Napisano

Za wikipedią odnośnie .3ds - "The number of vertices and polygons per mesh is limited to 65536."

Nie możesz tego modelu zoptymalizować albo podzielić na kilka?

 

-edit-

@stormwind mnie ubiegł ;)

Napisano
  • Autor
Musisz podzielić obiekt który ma więcej niż 65536 face (trójkątów, poligony czasem składają się z więcej niż jednego trójkąta) na kilka oddzielnych obiektów.

 

W maxie wciśnij 7, pojawią Ci się w rogu viewportu statystyki.

Wejdź w opcje statystyk zaznacz Triangle Count oraz wybierz Total + Selection.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-EAB3E8C9-DDF4-4525-9BD9-E3A10885CBAB-htm.html

 

Następnie wybierz swój obiekt, z edit poly zaznacz elementy mające nie więcej niż 65536 tris i kliknij detach - do oddzielnego obiektu.

Jeżeli masz pojedynczy element, który ma więcej niż 64k trisów musisz oddzielić cześć poligonów, do momentu aż wszystkie obiekty będą miały mniej niż 64k. Dzieląc taki obiekty pamiętaj o smooth grupach, po imporcie np w Archicadzie oddzielone elementy mogą nie mieć wizualnie jednolitej powierzchni - w zależności od ułożenia geometrii.

 

W jednym 3dsie może być nawet kilka milionów trójkątów ale każdy jego element nie może mieć więcej niż 65536 (2^16).

 

 

---------

Miałam nadzieje na coś szybszego, ale widzę że trzeba się z tym bawić. Klient zazwyczaj płaci za wizke, nie modelowanie wszystkich elementów od początku i bawienie się z przenoszeniem po kawałku. Dzięki za odpowiedź;)!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności