Napisano 7 Sierpień 20168 l Czesc, mam pewien problem z oświetleniem sceny. Tak wygląda wnętrze: Pomieszczenie ma 10m x 10m, W jednej części widać dwa bardzo wysokie okna, w drugiej dwa znacznie niższe. Calośc oświetlona przez VraySun+VraySky. Bez skylight portali render wyglada tak: Generalnie wygląda to ok z paroma drobnymi problemami - przykładowo na ściane po prawej dalej widać plamy: A cienie w niektórych miejscach są lekko poszarpane: Ustawienia GI niskie nie są: I color mapping: I nie bardzo wiem co zrobić żeby poprawić całość oświetlenia. Myślałem, że dodanie w oknach skylight portali pomoże ale nie dosyć że cały render jest mocno spłaszczony, to przykładowo "poszarpane" cienie wcale nie wyglądają lepiej. Efekt jest taki: Skylight portale mają zaznaczoną opcję "Store with irradiance map". Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :) Edit: Zmiana sampli dla Irradiance map do 100 Subdivs i 55 Interp. samples trochę pomogło (bez skylight portali) aczkolwiek oczywiście mocniej rozmyło cienie, dobry trop? Kolejny edit:) Preset High i 100subdivs 30 Interp. samples daje już całkiem niezły efekt. A dalej o tym pisze bo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł podsumować czy to co robię ma jakikolwiek sens. Pozdrawiam:) Edytowane 7 Sierpień 20168 l przez Sok
Napisano 9 Sierpień 20168 l light cache interp sample podbij na 10 bo teraz maże ci render, który to jest vray ? Dwa pokaz jak masz ustawione parametry samplera
Napisano 11 Sierpień 20168 l Autor VRay 3.40. SampleRate wygląda raczej ok (no, w poniższym ujęciu nie w każdym miejscu, ząbkowanie mam na krześle najbliżej okna no i na samym oknie...) Sampler: Render przy IM: Subdivs 60, Interp. s. 35: Problem (w tym ujęciu nieco mniejszy) widać na cieniu krzesła oraz na okrągłych doniczkach (lewy górny róg): Poradziłem sobie z całością poprzez znaczne zwiększenie sampli Irradiance Map, (100 Subdivs, 35 Interp. samples), choć nie wiem czy to już nie przesada (czas renderu oczywiście znacznie wzrósł). Ale efekt jest znacznie lepszy: Poza tym że jakoś tam sobie poradziłem to może jest lepsze (szybsze, bardziej efektywne?) rozwiązanie? Edit: Nie wiem na ile efekt samej sceny robi tu robotę - okno niby ogromne (są takie dwa) ale jak widać na pierwszym screenie w pierwszym poście, dwie ściany nie mają żadnych okien, a te po przeciwległej stronie pomieszczenia (względem tego co widzimy powyżej) nie są wcale takie duże. Dodatkowo słońce jest tak ustawione, że direct light w scenie nie mamy (ponieważ tego nie chciałem). Edytowane 11 Sierpień 20168 l przez Sok
Napisano 11 Sierpień 20168 l bucket image sampler było trzeba mocniej przycisnąć 1/24 i 0,005 i najlepiej od razu przejdź na BF skoro tam musisz wysoko podciągać parametry irr map
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto