Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Stawiam pierwsze kroki w 3ds + vray i zrobiłem już kilka scenek. niestety ich poziom się nie poprawia. pierwszą wystawiam kuchnię. co mogę zrobić aby jej poziom był wyższy? niektóre mniejsze modele nie są moje, ściągnięte z darmowych stronek.

soft: Max, Vray, Photoshop

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli pytasz "co mogę zrobić aby jej poziom był wyższy?" to chyba zamiast wstawiac do Finished Wroks nalezaloby wstawic do Work In Progress.

Co do renderu to nie jest zle ale skala obiektow lezy.

 

Osobiscie odradzam proby odwzorowania swojego pokoju, kuchni, lazienki... wejdz na jakas strone z wnetrzami i znajdz cos co Ci sie podoba i proboj to odwzorowac. Bedziesz mial dobra referencje.

Napisano

dzięki za wskazówki. faktycznie jak tak to ująłeś, to miejsce mojego tematu powinno znaleźć się w work in progres. o ile to nie kłopot, to jeśli zajrzy tu administrator, może przesuną temat. wracając do pracy, to jeśli widzicie tu problem wyłącznie w proporcjach, to będę bardzo zadowolony. jednak liczę na więcej sugestii ;) i krytyki

Napisano

Moim zdaniem należy pokombinować ze skalą albo parametrami kamery. Perspektywą itd. Mierzyłeś to wszystko w jakiś jednostkach? Może zrób sobie jakieś proste DWG albo chociaż Maxowy schemat spline'ami aby wiedzieć jakie rozmiary powinny mieć poszczególne elementy sceny. Tak czy inaczej jest spoko, chciałbym aby moje pierwsze V-rayo'we rendery takie były. Poproś moda o przeniesienie do WIP'a i dorzuć high res + rzuty z viewportów.

Napisano

Tak na starcie całkiem całkiem jest juz baza wyjściowa do zrobienia z tego czegoś fajnego, na początek materiał podłogi i ścian daj do materiału vrayoverridemtl https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayoverridemtl_examples.shtml. Zmieniłbym samo ujęcie nie pakuj się na starcie w ujecie na wprost bo jeszcze nie masz wiedzy jak dać sobie rade z naturalnością odbić w scenie lekki kąt kamery dużo zmieni dwa pamiętaj ze scena to nie tylko co widzi kamera to co jest poza kamera ma tez znaczenie właśnie dla odbicia jak z tyłu za nią dasz goła ścianę nie będzie to ciekawie wyglądało. w próbnych renderach nie stosuj filtrów AA może się okazać ze są całkowicie zbędne albo wręcz musisz zastosować takie które zmiękczają krawędzie jak masz do czynienia z ząbkowaniem krawędzi np na przedmiotach metalicznych spokojnie można dać Area albo Lanczos ewidentnie na początku unikaj Catmula najostrzejszy filtr na dodatek z zerowa kontrola nad nim. Ewidentnie popracuj nad materiałami bo te na razie są dosyć słabe poczytaj sobie na temat materiałów typu blend, zastosowania map typu mix , faloff i noise

Napisano

Poprawiłem nieco tą scenkę (tak myślę) ale mam problem. już nie pierwszy raz ten sam. skąd się bierze taki odblask? wychodzi dopiero jak dam wyższą jakość. pomoże z tym ktoś ? :| a może widzicie tu coś jeszcze co mogę poprawić, zanim wypuszczę finalny render?

Napisano

ściana i płytki maj grubość bo jeśli nie i obiekty są niestyczne ze sobą tylko się przenikaj to mogą się tworzyć takie efekty dwa sprawdź czy w scenie nie masz jakiegoś materiału standard. Na pewno masz prześwietlone za mocno okno, a dwa przy tej wielkości renderu i szumach jakie masz trudno jest coś innego napisać co masz poprawić

Napisano

przenikały się kafelki ze ścianą, ale nie wiem czy to to wyeliminowało problem, bo zmniejszyłem też refleksje na bokach kafelków. okno trochę jest teraz mniej przepalone, chociaż wciąż jest. chciałem mieć efekt silnego słońca. jak zmniejszałem siłę światła (plane) za oknem to mi się w pokoju szaro robiło i mdło. więc tu widzę kompromis. nie jestem zadowolony z jakości. szczególnie przed wyostrzeniem. miałem nawet kilka jasnych okręgów na ścianach i suficie. wklejam też parametry renderingu. może mi podpowiecie co mogę pozmieniać aby dało to lepszy efekt i było w miarę racjonalne? w tej chwili na i5 renderowało mi się trochę ponad 9h

Napisano (edytowane)

Czas masakra szczególnie ze masz zasadniczo najważniejsze parametry ustawione bardzo nisko, dokłada się tu na pewno tez wersja vray pewnie 2 jak masz możliwość pora się przesiąść na vray 3.4, jak coś mamy ci podpowiedzieć musiałbyś podać subdivids w światłach i shaderach , dwa zapewne sporo czasu renderuje ci się sama firanka zerknij jak masz ustawione filtrowanie bitmapy danej w opacity najlepiej przestawić je na none, masz także za duże buckety daj je na 16, zmień number of passes na 4 bo tylko tyle posiadasz rdzeni i wątków

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

Dzięki za zwrócenie mi uwagi na opcje które pomijałem, lub których wcale nie widziałem. czas renderingu poprawił się o jakieś 10%. o dodatkowe 20% poprawił się jak wyłączyłem cienie z firanek. dodałem je później, a dzięki tej operacji rozjaśnił mi się jeszcze pokój. zamiast 4 w Adaptive DMC dałem 16 i to też mi znacznie poprawiło czas. prawdopodobnie mogłem dać nawet 32 bez straty jakości. zadowolony kliknąłem w irradiance map high i dodatkowo w detail enhancement i to zabiło mi render konkretnie :) no nic. z jakości jestem zadowolony, ale już widzę że jeszcze z ta sceną nie skończyłem. renderowałem bez vraysky i teraz zabawa zaczyna się na nowo ;)

 

co do tej wypalonej linii (obrazek ze strzałką) to opcje większe jak 1 w primary bounces dają taki efekt. wcześniej miałem 1,5. więc choć takie proste doświetlenie jest kuszące, to jednak lepiej szukać innych rozwiązań.

 

o subdivsach nie piszę, bo z tego co czytam, to w vrayu 3.4 już ich nie ma, ani w światłach ani w materiałach.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności