Napisano 25 Sierpień 20168 l Witam. Z racji tego że w 3ds Max siedzę od niedawna to nie mogę sobie poradzić wykonaniem modelu lampy. Nie wiem jak się do tego zabrać szerze powiedziawszy bo dotąd robiłem proste modele mebli czy innych rzeczy do wystroju wnętrza a to sprawia mi problem (dość skomplikowana struktura) Ktoś może mi pomóc, nakierować? Od czego zacząć?
Napisano 25 Sierpień 20168 l Abstrakcyjne myślenie o modelowaniu przyjdzie z czasem. Im więcej modelowania, używania technik i modyfikatorów tym szybciej przyjdą rozwiązania. Tak samo świadome modelowanie i układanie siatki tak aby można było bez problemu używać innych modyfikatorów. Zacznij od analizy kształtu. Widzisz kulę z wklęsłych kształtów. Wklęsły kształt zrobisz wyciągając krawędzie z Shiftem. Musisz rozłożyć te kształty na kuli albo pociąć kulę na kształty. Potnij geosphere bo ma bardziej uniwersalną siatkę niż zwykły shpere. Podzielone fragmenty oddziel od siebie. Wnętrza kształtów zmniejsz. Dodaj meshsmooth i noise. To oczywiście duże uproszczenie bo taki efekt może wymagać jeszcze kilka modyfikatorów noise, masę ręcznego tweekowania, suport loopów, mapy bump/displace itp. Poniżej bardzo uproszczony przykład bo 1 screen warty więcej niż 1000 słów. Edytowane 25 Sierpień 20168 l przez stormwind
Napisano 26 Sierpień 20168 l Kolega stormwind bardzo ładnie to wytłumaczył. Prościej się nie da. Odzywam się w tym wątku żeby zaznaczyć fakt ważny dla osób początkujących - potęgą 3ds Maxa jest jego stos modyfikatorów które można układać jeden na drugim (tak jak sensownie to pokazał kolega stormwind) i nawet w trakcie już zaawansowanej edycji modelu, czasem można cofnąć się o kilka kroków wstecz bez robienia czegoś na nowo. Właśnie dlatego przestałem aktualizować Cineme 4D :( Kocham Ją za interface, za logikę modelowania, ale ze stosem modyfikatorów przegrała. Niemniej nadal mam swoją poczciwą Cineme 4D R10 :) Ale takiego modelu w 5 minut tam nie zrobię.
Napisano 31 Sierpień 20168 l Autor Dziękuję bardzo za pomoc :) Dłubię teraz trochę przy tych modyfikatorach i coraz lepiej mi ten model wychodzi :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto