demigott Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Witam. Z 3ds maxem bawiłem się już jakiś czas na studiach i potem pracując chwilę w biurze projektowym, natomiast ostatnio zacząłem robić jakieś proste wnętrza żeby przypomnieć sobie wszystko po długiej przerwie, i nie mogę zrozumieć jednej rzeczy. W pewnych miejscach na renderze robią się plamy, oka tutejszych forumowców na pewno dostrzegą gdzie, czyżby te plamy pojawiły się z powodu niedoświetlenia? braku wystarczającej ilości światła? A drugie pytanie brzmi, w jaki sposób mogę zwiększyć jakość obrazu - mój rendering po przybliżeniu szybko robi się ziarnisty. Jak oglądałem inne projekty, to są dużo lepszej jakości. Rozdzielczość +/- 3000:2000 to już chyba wystarczająco jeśli ma to być prosty projekt wnętrza? Zwiększyłem też ilość subdivs w light cache, oraz zmniejszyłem sample size. Czy jest jeszcze inny sposób? (teraz jeszcze przyszło mi jeszcze do głowy, że w niektórych wypadkach mogłem użyć tekstur o wyższej jakości) Załączam wstępne rendery - w PSie tylko podkręciłem trochę krzywe. Aha, software itd., 3ds max 2016 + v-ray (ściągnąłem skrypt v-ray physical camera ze starego maxa bo tej nowej wogóle nie ogarniam), Photoshop. Ustawienia to v-ray sun + sky, irradiance map + lt cache. Dużo w tej scenie gotowych modeli ściągniętych z neta i pozyskanych w czasie studiów, w pracy. Pozdrawiam
skalpel3d Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 (edytowane) co do plam to zwiększ parametry irr map subdivs i interp sample np 80, 35, materiały ciemne znajdując się na dużych przestrzeniach bym dał do materiału vrayoverridemtl https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Override+Material+%7C+VRayOverrideMtl. Pokręć parametrami kamery i color mappingu bo teraz masz mocno ciemne wietrzna na pewno podbiłbym iso w kamerze. Co do jakości wrzuć parametry vraya bo po samym LC nie można nic powiedzieć co możesz jeszcze podbić,na pierwszy rzut oka to na pewno masz niskie parametry global dmc i bucket image sampler, na pewno musisz popracować nad materiałami. Z jasnością i balansem bieli poszedłbym w tą stronę Edytowane 11 Październik 2016 przez skalpel3d
demigott Napisano 12 Październik 2016 Autor Napisano 12 Październik 2016 Dzięki skalpel za rady. Na pewno się zastosuję i po paru ulepszeniach wyrenderuję jeszcze raz. Dodam w poście ustawienia v-ray, jakby się coś rzucało w oczy, daj znać. No i dzięki za ten obrazek, w sumie postprodukcję zrobiłem na "odpie*** się" bo już szedłem spać, ale dobór adjustments w PSie to jednak sprawa najwyższej wagi.
skalpel3d Napisano 14 Październik 2016 Napisano 14 Październik 2016 adaptive image sampler bym dał na 1/24 i color treshold na 0,005 do testowych wyłączyłbym filtr AA bo może wcale nie jest potrzebny wystarczy poobserwować jak się zachowują krawędzie obiektów szczególnie metalicznych aby stwierdzić czy ci jest potrzebny czy też nie. Global DMC musisz kliknąć na default otworzy się wtedy więcej opcji na trybie adwanced bo teraz to widzę tylko ze użyłeś mnożnika globalnego subdividów w scenie
demigott Napisano 27 Październik 2016 Autor Napisano 27 Październik 2016 Zastosowałem się do rad i wyrenderowałem jeszcze raz, oczywiście po poprawieniu kilku materiałów. Jeśli ktoś ma ochotę się do czegoś przyczepić, skrytykować, z chęcią wysłucham - nie tylko do wizualizacji, ale ogólnie, projektu czy kompozycji (miałem natchnienie żeby zrobić na rozgrzewkę jakąś czarną sypialnie, wyszedł jednak living room). Zauważyłem też sporą różnicę podczas przeglądania zdjęć na różnych monitorach... miażdżącą wręcz. Wciąż w niektórych miejscach pojawiły owe plamy - przynajmniej na moim obecnym monitorze są dość widoczne. Czy oprócz niedoświetlenia istnieje jakiś inny powód? Podbiłem trochę ISO na kamerach. Jeśli będę miał ochotę, to może wrócę do tego projektu, żeby jeszcze go nieco podkręcić. Pomieszały mi się też proporcje tych ramek na ścianach, ale 4 rendery szły przez prawie 2 doby, więc na razie odpuszczę. Zamieszczam ustawienia Global DMC o których wspomniał skalpel3d. Pozdrawiam
mvisual Napisano 11 Grudzień 2016 Napisano 11 Grudzień 2016 Jeśli używasz Lightcatche przy secondary engine to zwiększ trochę parametr Subdivs.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się