Napisano 11 Październik 20168 l Witajcie Chciałbym podzielić się swoimi wypocinami. Temat 3D jest dla mnie z grubsza nowością. Choć w 2014 pracodawca wysłał mnie na Feature Workshop1 iAnimate, to po skończeniu kursu temat został pogrzebany. Nie tak dawno temu postanowiłem zabrać się za 3D na poważnie, a nuż coś fajnego z tego wyjdzie. Załączam testy animacji, na renderowaniu się kompletnie nie znam (co widać :). Wskazówki/ krytyka/ wytyczne mile widziane. [video=youtube_share;wjd7dFnnP6w]https://youtu.be/wjd7dFnnP6w [video=youtube_share;agjAx7eaD9w] [video=youtube_share;3JcLEIg7H_E]https://youtu.be/3JcLEIg7H_E [video=youtube_share;22Xg4_C_13I] [video=youtube_share;0qZUGhl9NFI] O ile nie macie nic przeciwko, będę na bierząco dorzucał nowe sceny :) Pozdrawiam Piotrek
Napisano 12 Październik 20168 l Superancko! Jak dla mnie wygląda bardzo przyzwoicie! 2 ostatnie filmiki ekstra.
Napisano 12 Październik 20168 l Heja, ładnie jest :) Ale jak bym miał coś poprawić to: Blurp Jump - przy antycypacji skoku masz dziwną pozę która powoduje strzał na jednej klatce. Sneak1 - Pani machą pupą dosyć zamaszyście za to klatka jest bardzo sztywna. Lewa stopa przy kontakcie jest za bardzo zrotowana, za bardzo na pięcie staje. RunGame - ręce chyba animowane na IK w kompletnym offsecie w stosunku do hipsa. Pupa idzie do góry a ręce w dół dokładnie w tym samym czasie. Może to celowy zabieg ale osobiście nie lubie tego efektu :) Sit Stand - Tu można by było jeszcze podciągnąc kilka rzeczy. Prawa ręka dziwnie lata pod koniec, tyłek porusza się dosyć liniowo, klatka sztywna i głowa troche mu się kiwa. Brakuje troche kontrastu w pozie i timingu przy przestraszeniu się. Ale ladnie, ciśnij dalej. Pozdro
Napisano 12 Październik 20168 l Autor Jednak te uwagi się przydają, sam bym tego nie zauważył :) dzięki
Napisano 2 Styczeń 20178 l Bardzo fajny ten pracodawca ;)ja rozmyślam nad zakasaniem rękawów i zapisaniu się do ianimate. Czekam na wiosnę i chęć do zarabiania. Możesz napisać coś więcej o samej szkole? z tego co widziałem mają podzielone unity, gdzie każdy jest mega drogi chciało by się zaliczyć każdy z nich, bo nigdy nie wiesz co się przyda. Nie mogę nigdzie znaleźć konkretnego i darmowego materiału więc droga szkoła pozostaje jedynym wyjściem. Zaraz założę swoją teczkę i się trochę przedstawie. Co do konstruktywnej krytyki to nie mam nic do powiedzenia :) Edytowane 2 Styczeń 20178 l przez jules fae poland
Napisano 6 Styczeń 20178 l Autor Co do iAnimate myślę że warto choć zależy co dokladnie chcesz później robić. Z kursem jest tak, że odbywa się 2 razy w tygodniu (u mnie to była 4 nad ranem). Bez znajomosci angielskiego ani rusz. Musisz rozmawiać z instruktorem czy to pisząc czy rozmawiając. Zajęcia dzielą się na Review i Q&A. Na Q&A przeważnie tłumaczą ciekawe zagadnienia oraz zadają zadanie na najbliższe 3-4 tygodnie. Na review instruktor omawia twoją animację, poprawia i wytyka błedy. Zauważyłem, że ludzie wymyślają jakieś kosmiczne sceny a pozniej nie starcza im czasu na dokonczenie zadania. Najlepiej trzymać się czegoś prostego a instruktor pomoze ci to dociągnąć do poziomu/jakości Feature filmu :D Co do wyboru kursu. Widziałem twój reel :D Na pewno możesz uderzać na Feature Workshop 2 bo na jedynce omawiałbyś Mayę. Widziałem prawie każdy kurs i nieco mogę ci o nich opowiedzieć. Feature Workshop - furtka do świata amerykanskiej animacji. Ludzie ktorzy to prowadzą bardzo czesto zapraszają do współpracy w firmach takiego kalibru jak Dreamworks. Na kursie nauczysz się jak animowac, jak myslec o animacji itp. Do pracy w film industry. Polecam instruktorów: Bill Tessier, Mike Walling oraz Tim Ingersoll (o ile nadal tam uczą). Games Workshop - poziom wyzej. Widziałem kursy GWS1 i GWS2 w akcji. Bez porządnej znajomosci softu maya oraz animacji kiła. Uczysz się tego co potrzebne do animowania gier. Loopy biegi, cover system itp. Polecam kursy u instruktorów: Bret Pascal albo Richard Lico (mutant, nie animator ) Creatures Workshop - w polszy na duzo to sie nie przyda bo tutaj generalistów szukają. Na tym kursie nauczysz sie animowania quadów, dinusiów czy gołębi ;D Na zachodzie odrębna branża. Skonczylbyś pracując przy Life Of Pi 2 czy coś. Idealne dla Furrysów ;D Previz Workshop - Nauczysz się jak kadrować, nieco o compositingu i basic oswietleniu. Koleś który to prowadzi strasznie przeklina.. poważnie. Każde zdanie kończy jakąś wiązanką. Choć trzeba mu przyznac - potrafi uczyć. (jak sie kogoś boisz, lepiej wchodzi do łba). Rigging Workshop - to juz dla zaawansowanych. Bez znajomosci riggowania na poziomie dobrym nie ma co. Wydasz kase a i tak nic nie zrozumiesz :) Modeling Workshop - odpuść sobie. Na necie znajdziesz dużo więcej lepszych tutoriali ;) Mo-Cap - nie mam pojęcia jak to działą. Uczą aktorstwa dla mocapowych aktorów, czyszczenia mocapu i to chyba tyle. Lighting and Compositing Workshop - nazwa wskazuje co i jak :) Najważniejsze w tym calym kursie jest to, że jak raz sie zapiszesz - masz dostęp do wszystkich rigów i możesz ich używac do końca swych dni (a jest ich z 50?!). Rigi są na poziomie tych które znajdziesz przy wielkich zachodnich produkcjach. Poza rigami masz dostęp do wszystkich wykladów Jasona Ryana - setki godzin materiału. To chyba tyle, jakies inne pytania, pytaj śmiało :)
Napisano 6 Styczeń 20178 l Jestem ciekaw jak połączyłeś pracę/życie prywatne z iAnimate? Oczywiście nie obejdzie się bez zrezygnowania z życia, ale ciekaw jestem jak bardzo. No i pytanie jeszcze do tych konferencji o 4am. Ile z tego zapamiętywałeś? Byłeś przytomny? :-) Czy wszystko oglądałeś później?
Napisano 7 Styczeń 20178 l Autor Było ciężko. Z początku nie wiedziałem co się dzieje bo 3d było dla mnie nowym zagadnieniem. Musiałem ogarnąć mayę od podstaw.. Wstawalem o tej 4tej, o 6 wychodzilem do roboty. Po robocie wracalem do domu, ogarnialem zadanie i spać ;D Myślę, że na czas kursu najlepiej zrezygnować z zycia towarzyskiego na te 11 tygodni, w pełni wykorzystać czas za który się zapłaciło bo warto. A ta 4 rano nie była aż taka zła, dawka motywacji z rana zawsze na plus. Na bieżąco wszystko zapamiętywałem, tylko w pracy pozniej nie kontaktowalem ;)
Napisano 9 Styczeń 20178 l Autor Kolejny ćwiczonko, tym razem 2d :) Cut-out, rigi tylko w pozycji 3/4...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto