Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, próbuję od pewnego czasu rozwiązać problem z tanget normal map, którą Maya tworzy z błędem lub, też to wina samego vray'a.

 

Do rzeczy, mam dwa obiekty low i high poly i, gdy renderuję mapę normal "Object space" przy użyciu funkcji "Transfer Maps" to wszystko jest pięknie, mapa wyświetla się poprawnie jako BUMP MAPPING po załadowaniu na obiekt low poly .

Jednak gdy renderuję mapę normal "Tanget space" w ten sam sposób........ to tym razem mapa zle się wyświetla, brakuje w niej "spójności" wyraznie widać przejścia na szwach........

Jest tak gdy renderuję w Vray'u v2.4, natomiast w Maya Hardware mapa wyświetla się dobrze.

 

Używam standardowego materiału "lambert", atrybuty Bump ustawiam prawidłowo ( w zależności od rodzaju mapy jest to: tanget lub object). "Filter type" w materiale ustawiony na off. W Vray'u używam ustawień podstawowych, GI wyłączona.

Z dodatkowym światłem na scenie czy bez jest tak samo.

Próbowałem z mapami tworzonymi w Xnormal, i po za importowaniu do Maya to samo dzieję się z Tanget normal ale, Object space renderuję się poprawnie.

 

Poniżej zamieszczam grafikę która lepiej to z obrazuje.

 

[ATTACH=CONFIG]102538[/ATTACH]

Edytowane przez lsebastian
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jeden problem został rozwiązany..... szwy zniknęły gdy zrobiłem relax siatki UVW w Mayi, a potem wyrenderowałem na nowo normal mape .

 

Pojawił się natomiast kolejny problem, widać bardzo krawędzie na polygonach po wyrenderowaniu.

 

Obiekt jest wygładzony na powierzchni, a sama mapa wygląda dobrze.......

Może ktoś z was wie o co chodzi ?

 

[ATTACH=CONFIG]102582[/ATTACH]

 

Kwestie udało się rozwiązać zwiększając liczbe polygonów na low poly obiekcie, gdy robiłem 'retopology' .........a dokładniej mówiąc to w miejscu gdzie występuje deformacja (oczy, nos, usta) , powierzchnia teraz ta jest dopasowana lepiej.

Dziwne bo dzieję się to tylko pod vrayem, pod mr jest ok bez robienia retopology z tym że, widać delikatnie szwy w pewnych miejscach.

Edytowane przez lsebastian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności